مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل دفتر تامین مسکن کمیته امداد اعلام کرد

سهم ۷۵میلیارد تومانی صدقه در خانه‌دار شدن نیازمندان

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از وضعیت ساخت طرح‌های مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در شهرستان‌های مهریز و بافق بازدید کرد.

سهم ۷۵میلیارد تومانی صدقه در خانه‌دار شدن نیازمندان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از سایت خبری کمیته امداد، ابراهیم بازیان، مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در این سفر با اعلام اینکه کمیته امداد مصمم است در پایان برنامه ششم این نهادمشکل خانوارهای فاقد مسکن تحت حمایت به طور کامل برطرف شده باشد افزود: یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که 80 درصد از این خانواده ها یک الی دو نفره و مابقی جزو خانوارهای عائله مند بالای دو نفر هستند.

    وی با اشاره به اینکه 10 درصد از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد با جمعیت بیش از دو نفره فاقد مسکن هستند گفت: حدود 30 هزار خانوار فاقد مسکن در اولویت ساخت خانه قرار دارند. همچنین مسکن حدود 100 هزار خانوار نیز نیازمند تعمیر، بهسازی و مناسب سازی است که طبق برنامه کمیته امداد طی سه الی پنج سال خدمات عمرانی مناسب به این مددجویان  ارائه می‌شود.

    بازیان با بیان اینکه ساخت مسکن از رویکردهای اصلی این نهاد در توانمند سازی مددجویان تحت حمایت است گفت: کمیته امداد در سال 96  بیش از 70 هزار عنوان خدمت در زمینه تامین مسکن محرومان در سطح کشور برنامه‌ریزی کرده است که 30 هزار مورد مربوط به ساخت، خرید و بهسازی مسکن شهری و روستایی و 40 هزار مورد هم مربوط به تعمیرات کلی و جزئی است.

    وی با بیان اینکه امسال بیش از 750 میلیارد تومان برای ارائه خدمت عمرانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تخصیص یافته است گفت: 30 درصد این رقم از محل کمک های دولتی، 27 درصد از محل تسهیلات قرض الحسنه صندوق ولایت امداد در قالب وام برای ساخت، خرید و بهسازی منازل شهری، 10 درصد از محل جمع‌آوری صدقه، 10 درصد از محل مشارکت‌ خیران و مابقی آن نیز نیز از محل منابع اختصاصی کمیته امداد تامین می‌شود.

    وی با بیان اینکه اولویت کمیته امداد در حوزه مسکن با مناطق محروم، روستاها، مناطق مرزی و شهرهای کمتر از 100 هزار نفر است گفت: الگوی تامین مسکن برای خانوارهای تحت حمایت متناسب با اقلیم منطقه و اجرای کامل اصول فنی است.

    وی افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخت حدود 40 هزار واحد مسکونی روستایی در شش ماهه نخست سال 96 در هفت استان محروم و مرزی کشور به مرحله اجرا در آمد که تا پایان شهریورماه بیش از 90 درصد این واحدها تحویل مددجویان تحت حمایت می‌شود.

    بازیان با اشاره به اینکه بودجه مسکن در سال جاری نسبت به سال 95 بیش از دو برابر افزایش یافته است، گفت: بودجه مسکن مددجویان کمیته امداد در سه سال گذشته بیش از هفت برابر شده است که این امر نشان از یک جهت گیری هدفمند در زمینه تامین مسکن محرومان دارد.

    وی با بیان اینکه اگر امروز اشتغال به عنوان یک امر مهم در توانمندسازی مددجویان مطرح است، مسکن نیز مکمل این اشتغال‌زایی است افزود: اگر اشتغال موجب افزایش درآمد خانوار می شود، مسکن هم کاهش هزینه خانوار تحت حمایت را در پی دارد. علاوه بر این مسکن در توانمندی فرهنگی و اجتماعی خانوارها نیز موثر است.

    وی مسکن را یک موضوع فراسازمانی دانست و افزود: با همراهی و مشارکت مسئولان، خیران و مددجویان در یک برنامه سه ساله مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد برطرف می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو