مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده از نمای ایرانی – اسلامی در ساخت و سازهای جدید

عصر ساختمان:معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۱ تهران گفت: مالکینی که قصد تخریب و نوسازی ملک خود را دارند؛ باید برای دریافت مجوز نسبت به ارائه نقشه نما و جزییات اجرایی آن به کمیته نما اقدام کنند.

استفاده از نمای ایرانی – اسلامی در ساخت و سازهای جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از شبستان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 تهران گفت: مالکینی که قصد تخریب و نوسازی ملک خود را دارند؛ باید برای دریافت مجوز نسبت به ارائه نقشه نما و جزییات اجرایی آن به کمیته نما اقدام کنند.
    محمد شهر آبادی با بیان جغرافیای این منطقه و قرار گیری در بخش تاریخی و مرکزی شهر تهران که بافت مسکونی و تجاری و سیاسی آن حائز اهمیت است؛ به لزوم توجه به نمای ساختمان ها تأکید کرد و گفت: این بخش از شهر تهران علاوه بر آن که دارای ساختمان های ارزشمند تاریخی و میراث فرهنگی است ؛ به دلیل تردد مهمانان سیاسی و خارجی حائز اهمیت بوده و توجه به نمای ساختنان ها بیان گر هویت و معماری شهر تهران در مقیاس کلان خواهد بود.
    شهر آبادی بر لزوم توجه مدیریت شهری برای حفظ عناصری که هویت شهر تهران هستند؛ تأکید کرد و افزود: ساخت و سازها و تحولات گسترده کنونی که به دلیل نوسازی بافت فرسوده در جریان است ؛ توجه خاصی را می طلبد تا علاوه بر حفظ ارزش ها ،هویت گذشته و بهبود معضلات موجود ،بافت و منظر شهری چشم نواز در سطح شهر ایجاد شود.

    وی حفظ ارزش های بصری و ارتقای کیفی نمای ساختمان های شهر را در طراحی و اجرای مناسب آن ها بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد که ارائه نقشه نما و جزییات اجرایی دقیق آن به کمیته نما جهت صدور مجوزتخریب و نوسازی برای مالکین الزامی است.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 با توصیه به مالکین و معماران برای بهره گیری از نمای ایرانی – اسلامی ؛ اجرای نماهای آرام بخش و با هویت فرهنگی در شهر تهران را بسیار ارزنده دانست و ادامه داد: طبق ضوابط این کمیته استفاده از نمای کامپوزیت و نماهای با بیش از 60 %  شیشه ممنوع بوده و استفاده ازآجر و سنگ و دیگر ابزارهای بومی مورد تأکید است.
    وی ویژگی نمای ایرانی – اسلامی را اثر بخشی مناسب بر ایجاد آرامش در منظر شهری، سادگی، چشم نوازی و زیبایی بیان کرد و ارائه الگوهای مناسب برای اجرای موفق این طرح را راهکاری ارزنده برای حفظ معماری و هنر زیبای ایرانی – اسلامی دانست و خواستار همکاری و همیاری تمامی دست اندرکاران ساخت و ساز مبنی بر اجرای نمای مصوب شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار