مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح آزادراه به ۳ ماه دیگر موکول شد؛

چشم ۴ استان به افتتاح آزادراه آبیک-چرمشهر

عصر ساختمان- تهران- آزادراه آبیک- چرمشهر در محدوده چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی قرار دارد و تکمیل آن می تواند زمان سفر در این محدوده را یک ساعت و نیم کاهش دهد.

چشم ۴ استان به افتتاح آزادراه آبیک-چرمشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، امروزه راه ها، یک از مهم ترین زیرساخت های توسعه محسوب می شوند و کیفیت آن ها، نزدیک بودن، عبور از بهترین مسیر، وجود علائم راهداری و بسیاری دیگر از پارامترها می توانند، دست در دست یکدیگر دهند، تا «راه مواصلاتی خوب» ایجاد شود.

    وجود راه های مواصلاتی عبوری از بهترین مسیر و به حالت کمربندی در استان تهران، اهمیت بیشتری می یابد، چرا که در گذشته اغلب راه های مواصلاتی مرکزی کشور، ابتدا به پایتخت آمده و پس از آن به سوی مقصد اصلی ادامه می یافت و این امر سبب افزایش بار ترافیکی پایتخت و نیز میزان سوخت مصرفی وسائط نقلیه و خستگی ناشی از راه و افزایش تصادفات بود.

    احداث آزادراه های مناسب، به طوری که برای رسیدن به مقصد، شهر تهران را دور زده و خارج از تهران ادامه یابد و نیز به طور مستقیم به سوی مقصد نهایی ادامه یابد، یکی از ضروریاتی است، که در یک دهه اخیر مورد توجه مسئولین این امر قرار گرفته و اعتباراتی به این مهم اختصاص یافته است.

    آزادراه آبیک- چرمشهر، یکی از این آزادراه ها است، که در محدوده چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع و در 50 کیلومتری قزوین واقع در آزاد راه قزوین – کرج تا اتصال به آزاد راه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ورامین به طول 158 کیلومتر تعریف شده است.

    به گفته، یک کارشناس حمل و نقل، اهمیت فزاینده این آزادراه علاوه بر عدم ورود به پایتخت، تکمیل کردن، آزاده راه شماره 2 اصلی کشور، که از مرز بازرگان در غرب شروع و تا مرز سرخس در شرق ادامه می یابد، است.

    یک ساعت و نیم صرفه جویی زمان سفر با احداث آزادراه آبیک-چرمشهر

    احسان عباسی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: آزادراه آبیک- چرمشهر نقش اساسی در توسعه کریدور جنوب به شمال و شرق به غرب کشور دارد.

    وی کاهش طول مسیر و کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین – کرج – تهران را از دیگر مزایای محلی این آزادراه دانست و تاکید کرد: پیش بینی می شود، احداث این آزادراه زمان سفر وسایل نقلیه را تا حدود یک ساعت و نیم کاهش دهد، پر واضح است، که این کاهش زمان سفر، نقشی اساسی در کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست و نیز مزایای فراوانی خواهد داشت.

    این کارشناس حمل و نقل کاهش سوانح رانندگی را از دیگر مزایای احداث این بزرگراه خواند و تاکید کرد: باید همه انرژی و توان موجود در منطقه را برای احداث این آزادراه صرف کنیم، چرا که آماده شدن حتی یک ساعت زودتر این آزادراه صرفه جویی های فراوانی به همراه خواهد داشت.

    مسیر این آزادره از غرب «آبیک» شروع می شود و پس از طی 45 کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر 90 با راه اصلی و آزاد راه تهران – ساوه تقاطع دارد و پس از آن در کیلومتر 120 با راه اصلی و آزاد راه تهران – قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر 158 به مسیر آزاد راه قم – چرمشهر – گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می شود.

    این پروژه در تیرماه 1394 با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی و 30 درصدی سهم دولتی کلنگ خورد.

    آزادراه آبیک-چرمشهر به بهار 96 نرسید

    پیشرفت این پروژه در قطعات دیگر قابل تقدیر است، اما قطعه چهارم این آزادراه که طبق گفته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی باید تا بهار 96 به بهره برداری می رسید، همچنان آماده نشده است و می توان این زمان افتتاح را نوعی مانور تبلیغاتی انتخاباتی نیز دانست.

    فرماندار ورامین، در خصوص تاخیر پیش آمده برای آماده سازی قطعه چهارم این آزادراه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: احداث این آزادراه یک پروژه ملی است و 2200 میلیارد تومان اعتبار برای آن مصرف شده است.

    محمدرضا یوسفی گفت: اکنون تمام قطعات این آزادراه آماده بهره برداری است و تنها قطعه چهارم مانده است که نیروهای عملیاتی فراوانی در حال کار بر روی این قطعه هستند.

    وی 3 ماه آینده را زمان تکمیل قطعه چهارم و نیز بهره برداری از آزادراه آبیک- چرمشهر دانست و گفت: اهمیت ویژه ای به کریدورهای ارتباطی منطقه می دهیم و طرح های خوبی پیشنهاد شده است، که از جمله آن آزادراه چرمشهر-بومهن است، که در آینده ای نزدیک شامل آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

    مردم چهار استان و نیز افرادی که از طریق استان های دیگر از مسیر آزادراهی آبیک-چرمشهر تردد خواهند داشت، چشم به تکمیل این آزادراه و صرفه جویی 90 دقیقه ای در مسافرت های خود دارند و این امر و نیز صرفه جویی گسترده سوخت و کاهش آلاینده های محیط زیست، ناشی از احداث آزادراه مذکور، اهمیت تسریع در تکمیل آن را بیش از پیش می نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار