مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن:

آخرین تصمیم گیری‌ها برای تامین منابع طرح مسکن اجتماعی

عصر ساختمان- معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که برای اجرای طرح مسکن اجتماعی دو پیشنهاد به دولت ارائه کرده‌ایم، گفت: پیشنهاد بنیاد مسکن برای تامین منابع اجرای طرح مسکن اجتماعی استفاده از منابع برگشت اقساط مسکن مهر و استفاده از زمین دولتی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی برای ساخت مسکن اجاره‌ای است.

آخرین تصمیم گیری‌ها برای تامین منابع طرح مسکن اجتماعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، جواد حق شناس با اشاره به آخرین تصمیم گیری ها برای اجرای طرح مسکن اجتماعی، اظهار داشت : در طرح مسکن اجتماعی برای تامین مسکن گروه های کم درآمد 7 برنامه دیده شده است که اجرای 6 برنامه این طرح منوط به تامین یارانه و تسهیلات بانکی است.

    وی ادامه داد: چیزی حدود 400 میلیارد تومان یارانه و 2400 میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی مورد نیاز برای اجرای طرح مسکن اجتماعی در سال جاری است. طبق آخرین تصمیمات، بانک مرکزی، بانک مسکن را به عنوان بانک عامل برای تامین منابع این طرح قرار داده و ابلاغ هم شده است. برای اجرا منتظر تامین یارانه مورد نیاز هستیم.

    این مقام مسئول افزود: هر چند که سازمان برنامه و بودجه هم قول تامین یارانه را داده اما تا کنون پیگیری‌ها به نتیجه روشنی نرسیده است.

    حق شناس با اشاره به پیشنهادات بنیاد مسکن برای تامین منابع اجرای این پروژه گفت:  پیشنهاد بنیاد مسکن به طور مشخص این است که بخشی از این منابع مورد نیاز برای اجرای مسکن اجتماعی از محل برگشت اقساط مسکن مهر تامین شود. سقف برگشت اقساط مسکن مهر چیزی حدود 15 هزار میلیارد تومان است دولت می‌تواند بخشی از این منابع را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهد تا طرح مسکن اجتماعی را عملیاتی کنیم.

    معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: پیشنهاد و برنامه دیگر برای تامین منابع طرح مسکن اجتماعی،  تامین زمین است که جلسات متعددی هم برای روشن شدن ساز و کار این برنامه و سیاست با مسئولان در سطوح عالی برگزار کرده‌ایم. ساز و کار این برنامه در طرح مسکن اجتماعی این است که مسکن اجاره ای با زمینی که دولت با انبوه‌سازان به مشارکت می گذارد، ساخته شود.

    وی ادامه داد: در این طرح، اراضی مورد نیاز از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از طرف دولت تامین می شود و به عرضه عمومی گذاشته می شود و سازندگان می توانند با دولت به صورت مشارکتی مسکن مورد نیاز را بسازند. در این مشارکت سهم انبوه‌سازان 60 درصد به صورت ملکی است و 40 درصد باقیمانده را در قالب مسکن اجتماعی با نظارت بنیاد مسکن به اجاره بدهند. این طرح نیازی به تسهیلات ندارد و سرعت اجرایی آن قوی تر است.

    حق شناس با بیان اینکه شهرهایی که در آنها نیاز به اراضی برای اجرای طرح مسکن اجاره ای داریم را معرفی کرده ایم ، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای این طرح نهایت همکاری را دارد اما هنوز منجر به معرفی  زمین نشده است.

    این مقام مسئول تاکید کرد: در جلسه بعدی با وزیر راه وشهرسازی تمام این موضوعات پیگیری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو