مدیران خودروعصر اعتبار

لزوم بازنگری در آیین نامه سفرهای خارجی در شهرداری

عصر ساختمان- گزارش سفرهای خارجی شهرداری تهران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

لزوم بازنگری در آیین نامه سفرهای خارجی در شهرداری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر،گرشاسب مظفری، دبیر کمیته سفرهای خارجی شهرداری تهران طی سخنانی در صحن شورای اسلامی شهرداری تهران با اشاره به روند فعالیت این کمیته، ابراز داشت: کمیته سفر های خارجی شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مسئولیت ارزیابی ضرورت سفرهای خارجی و تصمیم گیری برای اعزام ماموران شهرداری به خارج از کشور را بر عهده دارد؛ همچنین بر اساس این مصوبه دو نماینده ناظر از شورای شهر در این کمیته حضور دارند.

    وی تاکید کرد: مرکز ارتباطات شهرداری تهران به عنوان دبیرخانه این کمیته فعال است و از سال گذشته سامانه ای در محیط وب شهرداری راه اندازی کرده تا تمامی مکاتبات و  فرایند ها در این سامانه شکل بگیرد.

    به گفته مظفری در سال گذشته بر اساس مصوبات کمیته حدود 75 نفر از نیروهای شهرداری با اهداف آموزشی، شرکت در اجلاس ها، ارزیابی خرید و انتقال تکنولوژی به خارج سفر کرده اند که این تعداد در سال جاری 30 نفر بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: میزان سفرهای خارجی شهرداری با توجه به ابعاد و تعدد ماموریت ها و تعداد از بسیاری از دستگاه ها کمتر است، این هم به واسطه تاثیرگذاری اعضای شورا و اراده مدیران بوده که سفرهای غیرضروری را کاهش داده است.

    مظفری در ادامه از ارایه گزارش روند دیپلماسی شهری تهران به شورای شهر در آینده نزدیک خبر داد.

    مسجدجامعی: بعضی ماموریت های خارجی با وظایف شهرداری نسبت ندارد

    در ادامه جلسه احمد مسجد جامعی طی سخنانی ابراز داشت: بعضی ماموریت های خارجی با وظایف شهرداری نسبت ندارد، به عنوان نمونه اعزام به نمایشگاه کتاب بولونیا، تحویل و حمل توری باغ پرندگان، بازدید از نمایشگاه های بین المللی موجود در کشور آلمان و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی بر اساس کدام بند بوده است.

    وی ابراز داشت: این عناوین باید برای آینده مقداری روشن باشد که با کدام بند همخوانی دارد و چه تناسبی دارند از این رو ذیل این موارد توضیحات بیشتری نیاز دارد.

    مسجدجامعی با اشاره به محدود بودن تعداد سفرها در شهرداری تهران، گفت: باید یک ارزیابی از روند گذشته وجود داشته باشد که سفرها مطابق کدام بند بوده است.

    میرلوحی: ضرورت قانونمندی سفرهای خارجی در شهرداری تهران

    همچنین محمود میرلوحی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز ابراز داشت: به نظر می آید اگر سفرها هدفمند و مرتبط با ماموریت های شهری در انتقال تکنولوژی و تجارب باشد مفید و موثر است.

    وی با تاکید بر ضرورت قانونمندی سفرهای خارجی در شهرداری تهران، ابراز داشت: باید از سفرهای متفرقه در بودجه سال آینده جلوگیری شود. اگر سفر در انتقال دانش موثر باشد شورا آن را منع نمی کند اما اگر خارج از این موارد باشد باید جلوگیری شود. این نیازمند آیین نامه ای است که جنبه های اقتصادی، بودجه ای و هزینه ای درآن دیده شود.

    معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران: سفرهای خارجی با تصویب کمیته سفرهای خارجی اتفاق می افتد

    در ادامه جلسه معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: ما در کمیته نظارت بر سفرها مسئولیت دبیرخانه را بر عهده داریم و تصمیم گیری درباره ضرورت این اعزم ها با اعضای کمیته بوده که ریاست آن بر عهده معاونت مالی و اقتصاد شهری است.

    وی عنوان کرد: در عین حال بازدید از نمایشگاه کتاب بولونیا با درخواست شرکت تخصصی نشر شهر و با دعوت وزارت ارشاد به منظور گفتگو و مذاکره با اعضای نشر بوده است. همچنین سفر دیگر به منظور بازدید، ارزیابی و تحویل تورهایی بوده که در باغ پرندگان استفاده شده است. چرا که در این پروژه از نوع خاصی از توری استفاده شد که از کشور ایتالیا خریداری شد و به این منظور دو یا سه نفر کارشناس اعزام شدند تا محموله را ارزیابی کنند.

    مظفری یادآور شد: هیات اعزامی به کشور آلمان از مدیران و کارشناسان مجموعه شهر آفتاب بوده اند و برای آشنایی با ساختار، ترکیب و نحوه فعالیت ها در آلمان به این کشور سفر کردند تا مبتنی بر آن از تجریبات نمایشگاه ها در شهر آفتاب استفاده کنند. برای شرکت در نمایشگاه صنایع دستی نیز از جانب میراث فرهنگی دعوت شد اما این سفر اتفاق نیفتاد.

    دبیر کمیته سفرهای خارجی شهرداری تهران تصریح کرد: سامانه سفرهای خارجی قابلیت دسترسی برای همه واحدهای شهرداری تهران را دارد و مجموعه بازرسی و حراست شهرداری در کنار دو عضو ناظر شورای اسلامی شهر نیز دسترسی خواهند داشت تا اطلاعات را دریافت کنند.

    مظفری در پاسخ به سوال رییس شورا درباره سفرهای خارجی شرکت ها و سازمان های تابعه شهرداری تهران نیز گفت: همه واحد های شهرداری موظف هستند از این الگو استفاده کنند و سفرهای خارجی با تصویب این کمیته اتفاق بیفتد. از نظر قانونی اگر مجموعه ای خلاف این آیین نامه عمل کند برخورد قانونی و معرفی به هیات تخلفات اداری صورت می گیرد.

    در پایان بررسی این دستور با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی و مجید فراهانی به عنوان دو عضو ناظر شهرداری تهران در کمیته سفرهای خارجی منصوب شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو