مدیران خودروعصر اعتبار

اعطای تسهیلات بانکی با سود ۸درصد به بافت های فرسوده

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: جمعیت حاشیه نشینان و ساکن در بافت های فرسوده به ۱۹ میلیون نفر می رسد.

اعطای تسهیلات بانکی با سود ۸درصد به بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، عباس آخوندی  در پاسخ به این سئوال که برنامه دولت دوازدهم برای خداحافظی با رکود در بازار مسکن چیست؟ گفت: در حوزه مسکن اصلی‌ترین برنامه دولت، تمرکز بر تقاضاست که در چهار حوزه تقاضای جدی وجود دارد.
    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از این حوزه ها مسکن حاشیه نشین ها است که جمعیت آن ها حدود 11 میلیون نفر است افزود: حوزه دیگر بافت های فرسوده است که ساکنان آن نیز حدود 8 میلیون نفر هستند و در مجموع 19 میلیون نفر جمعیت هدف این دو حوزه  را شامل می‌شود.
    آخوندی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگر خانه اولی ها هستند که می خواهند برای اولین بار خانه‌دار شوند.
    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه گروه‌های کم درآمد جامعه نیز گروه بعدی هستند که برای تامین مسکن خود با مشکل مواجه هستند، گفت: در برنامه ششم مطرح کردیم که اگر برنامه توسعه کشور بخواهد وارد بخش مسکن شود باید روی همین چهار حوزه اصلی متمرکز شود و مجلس نیز در قانون برنامه این موضوع را تصویب کرد.
    مسکن مهر نتوانست مشکل حاشیه نشینان را حل کند
    وی تاکید کرد: نقد عمده ای که ما به بحث مسکن مهر داشتیم این بود که مسکن مهر نتوانست مسئله و مشکل حاشیه نشینان را حل کند و مشکل آن ها سر جای خود باقی ماند.
    عضو کابینه دولت دوازهم در ادامه خاطرنشان کرد: سئوال این جاست که آیا می شود مسئله بافت های فرسوده مرکز شهر تهران، مشهد، اصفهان و شیراز را در بیابان ها حل کرد؟ که پاسخ قطعا منفی است چراکه باید مشکل بافت فرسوده را در خود بافت فرسوده حل کرد.
    وی ادامه داد: اگر بخواهیم واقعی حرف بزنیم باید به این موضوع توجه کنیم این 19 میلیون نفری که در بافت‌های فرسوده و حاشیه ای ساکن هستند در 2700 محله در کشور زندگی می کنند و باید این موضوع را محله به محله مورد بازآفرینی شهری قرار داد چراکه هر محله ویژگی خاص خودش را دارد به این معنا که مسئله محله سیروس با جوادیه و مسگر آباد در تهران متفاوت است.
    اعطای تسهیلات بانکی با سود 8 درصد به ساکنان بافت های فرسوده
    وی افزود: در شهرستان ها نیز همین گونه است و ساکنین این محلات باید از جهت مالی  توانمند شوند تا بتوانند خانه بهتری برای خود بسازند که برای این افراد تسهیلات 8 درصدی در نظر گرفته شده است که در شرایط دشوار و با این نرخ های بالای سود بانکی تسهیلات بسیار ارزان قیمتی است.
    عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه خاطرنشان کرد:ارقامی در بودجه و  برنامه برای این کار در نظر گرفته شده است چراکه این کار، کار یک دستگاه نیست؛ بنابراین یک ستاد بازآفرینی در پایتخت، مراکز استان ها و شهرستان ها ایجاد شده است.
    220 هزار خانوار از طرح صندوق پس انداز یکم استفاده کردند
    وی افزود: در خصوص مسکن خانه اولی ها طرح صندوق پس انداز یکم را اجرا کردیم که اتفاقاً با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است و آمارها نشان می دهد بیش از 220 هزار خانوار از این طرح استفاده و پس انداز کردند و در برابر هر پس اندازی تسهیلات تضمینی است یعنی بانک موظف به ارائه تحصیلات است.
    افزایش قدرت خرید زوج های تهرانی از 40 میلیون به 160 میلیون تومان
    وی ادامه داد: این افراد کسانی هستند که وارد بازار می شوند و قدرت خرید خوبی دارد یعنی یک زوج در تهران قدرت خرید  160 میلیون تومانی پیدا می‌کند که این مبلغ  قبل از دولت یازدهم 20 میلیون تومان بود و در مراکز استانها نیز افراد 120 میلیون تومان قدرت خرید پیدا می کنند.
    آخوندی تاکید کرد: به نظر می رسد که این دو طرح یعنی حل مسئله خانه اولی ها و بازسازی بافت های ناکارآمد شهری و حاشیه ای، به بخش مسکن رونق می بخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو