مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵ درصد از سهام شرکت هتل پارسیان کوثر عرضه اولیه می‌شود؛

نخستین هتل بازار سرمایه در راه فرابورس

عصر ساختمان- بیست‌وپنجمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت «هتل‌ بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان» با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاون مالی و اداری و همچنین معاون کارگزاری بورس به‌گزین به عنوان مشاور عرضه سهام شرکت هتل پارسیان کوثر، روز چهارشنبه هشتم شهریورماه در فرابورس ایران برگزار شد.

نخستین هتل بازار سرمایه در راه فرابورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از به نقل از فرابورس ایران، در آغاز این نشست مبینا بنی‌اسدی مدیر روابط عمومی فرابورس ایران، پذیرش شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان را در فرابورس به‌ عنوان نخستین هتل در بازار سرمایه، عاملی برای تکمیل زنجیره گردشگری در این بازار عنوان کرد و افزود: زمان آن است از شیوه سنتی در بازار سرمایه یعنی تکیه صرف به صنایع خاصی فراتر رویم و در این راستا صنعت گردشگری و صنایع وابسته به آن نیز در شمار مهم‌ترین و پیشروترین صنایعی است که می‌تواند به توسعه بازار سرمایه منجر ‌شود.

    مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت هتل پارسیان کوثر نیز در آغاز سخنانش با اشاره به اینکه این هتل در سال 1347 در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع و در بهترین موقعیت جغرافیایی اصفهان یعنی حاشیه سی‌وسه‌پل احداث شد، گفت: این هتل در ابتدا با ظرفیت 130 باب اتاق زیر نظر هتل‌های زنجیره‌ای شرایتون افتتاح شد و بعد از یک سال به نام هتل بین‌المللی کوروش تغییر نام یافت.

    محمد ابوطالبی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی هتل کوروش به هتل پارسیان کوثر تغییر نام داد، به 3 مرحله سرمایه‌گذاری و فرایند توسعه‌ای این هتل از اول انقلاب اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست 40 و در مرحله دوم 24 باب اتاق به مجموعه اضافه شد و در مرحله سوم نیز ظرفیت اتاق‌ها از 194 به 225 باب رسید. به گفته وی در پی انجام فرایند توسعه‌ای مرحله سوم که در سال 94 صورت گرفت، هتل پارسیان کوثر از نظر ظرفیت اتاق‌ها رتبه نخست را در میان هتل‌های استان اصفهان به دست آورده‌ است.

    ابوطالبی در خصوص اعطای درجه 5 ستاره به این هتل از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، عنوان کرد: علاوه بر دارا بودن نشان 5 ستاره، مواردی از جمله ارتقای سطح کیفی خدمات، تنوع و به‌روز بودن خدمات مورد نیاز مهمانان و همچنین تکمیل زنجیره ارزش خدمات از جمله احداث کلوپ ورزشی با تکنولوژی‌‌ها و امکانات روز دنیا، توجه گردشگران جهانی را به هتل پارسیان کوثر جلب کرده است. چرا که در عصر کنونی بحث اقامت به تنهایی مد نظر نیست و سرویس‌دهی مناسب نیز جزو مولفه‌های مهم بین‌المللی برای ارزیابی هتل‌هاست.

    دریافت گواهینامه اعتماد الکترونیک

    وی همچنین از موفق شدن هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان به اخذ گواهینامه اعتماد الکترونیکاز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: این اقدام به منظور جلب اطمینان مشتریان صورت گرفته و متقاضیان همچون گذشته به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت این هتل امکان رزرواسیون داخلی دارند.

    مدیرعامل هتل پارسیان کوثر در بخش دیگری از سخنان خود موضوع اهمیت صنعت گردشگری در جهان را مطرح کرد و با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 این صنعت به بزرگ‌ترین کارفرمای اقتصادی جهان بدل شود، اظهار داشت: تغییرات اقتصادی ناشی از پسابرجام و برداشته‌شدن تحریم‌ها، به رشد توریسم در کشور انجامید که می‌توان از این فرصت برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری ایران استفاده کرد.

    رفع مشکلات زیرساختی گردشگری با ورود به فرابورس

    ابوطالبی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین شهر توریستی کشور شناخته می‌شود، گفت:‌ البته این شهر با یک سری مشکلات زیرساختی در حوزه جذب گردشگر دست‌ و پنجه نرم می‌کند که حل آن‌ها ضروری است و امیدواریم با ورود هتل‌ها به فرابورس و بورس زمینه‌های لازم برای رفع این مشکلات فراهم شود.

    مدیرعامل شرکت هتل بین‌المللی پارسیان کوثر این هتل را یکی از 22 زیرمجموعه هتل‌های زنجیره‌ای پارسیان عنوان کرد و در خصوص برنامه‌ آتی این شرکت برای دریافت استانداردهای بین‌المللی گفت: در صدد هستیم در آینده نزدیک به عنوان اولین هتل بین‌المللی 5 ستاره در کشور، استاندارد ملی را اخذ کنیم تا به کمک تمایز برگرفته از فرهنگ ایرانی_اسلامی در ارائه خدمات اقامتی، پذیرایی و رفاهی در کشور پیشرو باشیم.

    نگاهی به وضعیت مالی گکوثر

    مرتضی عابدپور معاون مالی و اداری هتل پارسیان کوثر در جمع خبرنگاران، سرمایه اولیه این شرکت را 110 میلیارد ریال معادل 110 میلیون سهم اعلام کرد.

    مدیرعامل شرکت نیز درباره میزان سودآوری شرکت هتل پارسیان کوثر با بیان اینکه شرکت در سال 95 نسبت به سال گذشته رشد 35 درصدی در فروش داشته، افزود: در این سال میزان سودآوری شرکت نیز افزایش 40 درصدی را تجربه کرده است.

    ابوطالبی همچنین پیش‌بینی سود این شرکت 110 میلیارد ریالی را برای سال 96 حدود 20 درصد عنوان کرد و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه در خصوص میزان استقبال گردشگران خارجی از هتل پارسیان کوثر گفت: به طور متوسط در طول سال 40 درصد از ظرفیت اتاق‌ها را گردشگران خارجی پوشش می‌دهند که البته در ماه‌های اردیبهشت، مهر و آبان به دلیل اوج مسافرت توریست‌ها به کشور این رقم به 80 درصد هم می‌رسد.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص میزان درآمدهای ارزی این هتل، به یکسان بودن نرخ اقامت برای گردشگران ایرانی و خارجی به صورت ریال اشاره کرد و دلیل آن را پایبندی به قوانین و دستورالعمل‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد.

    گفتنی است شرکت هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان در گروه هتل و رستوران و زیرگروه هتل‌ها، اردو و دیگر تدارکات با نماد «گکوثر» از فروردین‌ماه 1396 به عنوان یکصدوپنجاه‌وششمین نماد معاملاتی و هشتادوپنجمین شرکت در بازار دوم فرابورس ایران درج شد و روز یکشنبه 12 شهریورماه طی عرضه اولیه، 15 درصد از سهام آن عرضه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی