مدیران خودروعصر اعتبار

تدبیر و امید برای تولید و اشتغال

بهره برداری از ۴۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۲۵ سد بزرگ در دولت یازدهم

عصر ساختمان- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: ۴۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۲۵ سد بزرگ طی دولت یازدهم در مناطق مختلف کشور بهره برداری شده است.

بهره برداری از ۴۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۲۵ سد بزرگ در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محسن بختیار روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از 17 پروژه آب و فاضلاب در مشهد افزود: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در وزارت نیرو انجام و پروژه های بزرگی بهره برداری شد.
    وی با اشاره به بهره برداری از 25 سد بزرگ در 19 استان کشور با ظرفیت 3.4 میلیارد مترمکعب، اظهار کرد: 9 سد بزرگ نیز به مرحله آبگیری رسید.
    وی گفت: اجرای حدود 200 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی و بهره برداری از 18 تصفیه خانه آب از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در این بخش است.
    بختیار افزود : همچنین طی چهار سال گذشته پنج هزار و 600 روستا به شبکه آب شرب سالم متصل شدند.
    وی اظهار کرد: هم اکنون تمام شهرهای کشور و 82 درصد روستاها زیرپوشش شبکه آب شرب سالم هستند و این مهم در دولت دوازدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا تمام روستاها تا پایان این دولت به شبکه تامین آب شرب سالم متصل شوند.
    وی گفت: در زمینه برق رسانی نیز اقدامات خوبی انجام شد و تمام روستاهای بیش از 10 خانوار برق رسانی شده و بیش از 2 هزار و 250 روستا از نعمت برق برخوردار شدند.
    بختیار افزود: همچنین با احداث 64 واحد نیروگاهی هشت هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد و 30 واحد نیروگاهی در بخش نیروگاه های تجدید پذیر نیز به مرحله بهره برداری رسید و ظرفیت نیروگاهی در این بخش را به 350 مگاوات رساند.
    وی اظهار کرد: تلفات برق در شبکه توزیع نیز طی دولت یازدهم از 15.2 درصد به 10.7 درصد کاهش یافت.
    وی گفت: در دولت دوازدهم توجه بیشتری به فعالیتهای نرم افزاری، تحقیق و کاهش هدررفت در بخش های مختلف خواهد شد.
    معاون وزیر نیرو با بیان اینکه کلانشهر مشهد در اجرای پروژه های آب و فاضلاب تاکنون به خوبی عمل کرده است افزود: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 225 هزار متر مکعب در شبانه روز با 250 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی نیز در مشهد آغاز خواهد شد که اقدام شایسته ای است.
    وی ادامه داد: جمع آوری پساب و برنامه ریزی برای استفاده درست از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز هم باید در دستور کار شرکت آب و فاضلاب مشهد باشد.
    به مناسبت هفته دولت، 13 طرح آب و فاضلاب با هزینه 721 میلیارد ریال امروز با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد در این شهر مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی چهار طرح نیز با 161 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
    هم اکنون 99.9 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد شامل یک میلیون و 248 هزار مشترک، زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند.
    آب آشامیدنی شهر مشهد از 420 حلقه چاه، سدهای دوستی، کارده، طرق و ارداک، قنات های امامیه و قاسم آباد و چشمه اندرخ تامین می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار