مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

ایمنی شهر؛ اولویت شورای شهر پنجم

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران «ایمنی» را اولویت مدیریت شهری فعلی عنوان کرد.

ایمنی شهر؛ اولویت شورای شهر پنجم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، زهرا نژاد بهرام با اشاره به انتشار گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه پلاسکو با بیان اینکه ایمن سازی شهر یکی از اولویت‌های شورای شهر پنجم است، گفت: وضعیت ساختمان‌های تهران به گونه‌ای است که نباید فکر کنیم این اتفاقات فقط برای ساختمان‌های قدیمی رخ می‌دهد، بلکه ممکن است ایمنی ساختمان‌های تازه ساخت و در حال ساخت نیز در معرض تهدید باشد.

    وی با بیان اینکه بارها دیده یا شنیده‌اید که گودبرداری‌های غیر اصولی حادثه ساز شده است گفت: باید به موضوعات ایمنی به صورت کلان و نه خرد توجه شود.

    رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر پنجم با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی و معماری موضوع ایمنی ساختمان‌ها را به طور جد در دستور کار قرار خواهد داد، افزود: نظارت بر ضوابط ایمن سازی سازه‌های شهری باید در دستور کار قرار گیرد.

    نژادبهرام با بیان اینکه از سوی دیگر شورا بر روی سازمان‌هایی همچون آتش نشانی و مدیریت بحران که ردیف بودجه از شهرداری تهران می‌گیرند تا نسبت به ایمن سازی و پاسخگویی سریع به حوادث اقدام کنند گفت: باید سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران تقویت شود تا هر چه سریع‌تر نسبت به پاسخگویی به حوادث اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه شورای شهر نیز مکلف است ضمن افزایش نظارت بر شهرداری در حوزه ایمنی نسبت به وضع قوانین سخت‌گیرانه و پیشگیرانه در زمینه ارتقای ایمنی شهروندان اقدام کند، عنوان کرد: ایمنی بخشی به شهر جزء اولویت‌های شهر تهران است و باید شورای شهر در این زمینه نقش نظارتی خود را بسیار افزایش دهد تا مشخص شود بودجه‌هایی که در اختیار سازمان‌هایی همچون آتش نشانی و مدیریت بحران گذاشته می‌شود چه می‌شود و خروجی آن چه خواهد بود؟.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی