مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

زمین های فاقد سند در بافت های فرسوده شهری سنددار می شوند

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از اجرای طرح بزرگ ملی به منظور واگذاری حق مالکیت به خانه ها و زمین های فاقد سند در بافت های فرسوده شهری با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

زمین های فاقد سند در بافت های فرسوده شهری سنددار می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمدسعید ایزدی امروز(یکشنبه) در حاشیه سومین نشست تخصصی کارگروه منطقه ای بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا – اقیانوسیه در گفت و گو خبرنگاران افزود: در این طرح که تفاهم نامه آن در دست تهیه است، سازمان ملی زمین و مسکن، به زمین های فاقد سند در بافت های فرسوده شهری، سند واگذار می کند تا در برنامه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری قرار بگیرند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این طرح در 130 هزار هکتار بافت های فرسوده شهری در کشور اجرا می شود، گفت: همه افراد فاقد سند در بافت های حاشیه نشینی شهرها و بافت های فرسوده محدوده شهرها می توانند با اخذ اسناد مالکیت، نسبت به نوسازی و بهسازی این بافت ها اقدام کند.
    ایزدی یادآورشد: این طرح ملی یکی از بزرگترین مشکلات نوسازی و بهسازی بافت ناکارآمد شهری را برطرف می کند تا ساکنانی که سال ها، تقضای اخذ سند مالکیت داشتند بتوانند با نقش حداقلی و راهبری دولت، واحدهای مسکونی خود را نوسازی و یا بهسازی کنند.
    وی در خصوص پرداخت تسهیلات به بافت های فرسوده شهری نیز گفت: در چارچوبی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز موافقت کرده است، تاکنون 55 هزار نفر برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده به بانک مسکن معرفی شده است تا بتوانند با طی مراحل قانونی بافت های فرسوده خود را نوسازی کنند.
    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران یادآور شد: با توجه به کمبود منابع مالی بانک ها، هفت بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده است که در سال جاری امیدواریم 120 نفر بتوانند از این تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود با سود 10 درصد اقدام کنند.
    ایزدی تصریح کرد: انتظار داریم که سال آینده افراد بیشتری برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده به بانک های عامل معرفی شوند و بانک های خصوصی نیز در این عرصه بتوانند مشارکت خود را آغاز کنند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین نشست تخصصی کارگروه منطقه ای بهسازی مناطق نابسامان شهری در تهران اظهار داشت: در این نشست نمایندگانی از 65 کشور عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه در سه روز، تجارب خود را برای ساماندهی بافت های شهری مطرح می کنند تا بتوانیم تصمیمات این اجلاس را پس از مستندسازی به دبیرخانه دائمی اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی در هند و دبیرخانه کارگروه منطقه ای در کره جنوبی ارسال کنیم تا کشورهای عضو بتوانند از تجربه های سایر کشورها برای بهسازی مناطق نابسمان شهری خود استفاده کنند.
    ایزدی، در خصوص ستاد ملی بازآفرینی شهری نیز گفت: برای اجرای نوسازی و بهسازی بافت های شهری، ستاد ملی بازآفرینی با حضور 22 وزارتخانه و دستگاه های اجرایی جلسات مستمری را برگزار می کند تا بتوانیم با ارائه راهکارهای مناسب بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری با سرعت بیشتر دنبال کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو