مدیران خودروعصر اعتبار

با ساخت و ساز غیر مجاز در همدان به شدت برخورد خواهد شد

عصر ساختمان:مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مطرح کرد: ساخت‌و ساز مازاد برنیاز در حوزه مسکن همدان

با ساخت و ساز غیر مجاز در همدان به شدت برخورد خواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از قدس آنلاین، محمودشهرام فرد: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان می‌گوید بین سال‌های 91 تا 95 ساخت‌وساز مسکن در همدان مازاد بر نیاز بوده است.

    فرهاد فرزانه درباره قیمت مسکن در استان همدان به خبرنگار ما می گوید: بازار مسکن مبتنی بر نظام عرضه و تقاضاست و اگر تعادل عرضه و تقاضا دچار آشفتگی و به هم‌ریختگی شود با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

    وی افزود: در کنار طرح‌های جامع و تفصیلی وقتی روند رشد جمعیتی مورد توجه قرار می‌گیرد باید به روند تأمین سرانه‌های مسکن، سایت‌های ورزشی و فضای سبز نیز توجه شود.

    مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان بیان کرد: ایجاد اختلال در سیستم عرضه و تقاضای مسکن در سال‌های 86 و 91 سبب بروز مشکلات بسیاری در این عرصه شده است.

    وی با اعلام اینکه در سال‌های گذشته افراد غیرمتخصص به عرصه ساخت‌وساز مسکن ورود پیدا کردند، اظهار کرد: ایجاد عرضه و تقاضای کاذب مسکن سبب بروز مشکلات بسیاری در حوزه ساخت‌وساز و فعالیت انبوه‌سازان مسکن

    شد.

    فرزانه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در کوتاه مدت برای مردم پاسخگو بود، عنوان کرد: همین امر سبب شده بود تا مردم نیز سرمایه‌های خود را در این عرصه وارد کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

    مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان اظهار کرد: بخش عمده عرضه و تقاضا در حوزه مسکن کاذب بود و در سال‌های 91 به بعد شاهد بودیم که تا سال 95 مسکن مازاد در استان همدان ساخته شد.

    وی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه جلوگیری و برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز در باغات و حاشیه شهرهای همدان در اولویت است، گفت: میل به حاشیه‌نشینی و ساخت‌وساز غیرمجاز در همدان بالاست.

    فرهاد فرزانه اظهار کرد: میل به ساخت‌وساز غیرمجاز و حاشیه‌نشینی در همدان افزایش یافته ولی برای حفظ باغات و جلوگیری از توسعه نامتوازن شهری با این مسائل برخورد جدی می‌شود. وی درباره اظهارنظر رئیس شورای شهر

    همدان مبنی بر غیرمجاز بودن 90 درصد ساخت‌وسازها در منطقه دره مرادبیگ همدان گفت: این محدوده در گذشته روستا بوده و ساخت‌وسازها در آن زمان شکل گرفته و پس از الحاق به شهر با ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد جدی

    شده است. فرزانه درباره مناطق حاشیه‌ای و توانمندسازی شهر همدان نیز گفت: 5 منطقه توانمندسازی در شهر همدان مشخص شده که امتیازاتی برای ساخت‌وساز برای این مناطق پیش‌بینی شده تا بتوان توسعه مناسب و مدنظر

    را شاهد بود.

    وی با اشاره به اینکه کنترل و نظارت شهرداری همدان دائم در حال نظارت بر ساخت‌وسازهای شهر است، بیان کرد: شهرداری همدان در صورت مشاهده هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز وارد عمل شده و برخوردهای لازم را با آنها دارد.

    مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان تصریح کرد: صدور مجوز ساخت‌وساز برای خانه‌های کارگری در باغات گنجنامه و عباس‌آباد سبب جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در این مناطق شده است.

    وی با اعلام اینکه عمده این اتفاقات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز مربوط به زمان‌های گذشته بوده است، بیان کرد: در حال حاضر در صورت مشاهده هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز با آنها برخورد جدی صورت گرفته و تخریب آنها نیز در اولویت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار