مدیران خودروعصر اعتبار

پیشرفت ۳.۵ درصدی مسکن مهر هسا در ۶ ماه

۲۰ هزار واحد غیرفعال شد

عصر ساختمان:بررسی آمار شرکت عمران شهرهای جدید حاکی از آن است که پروژه‌های مسکن مهر هسا طی ماه منتهی به آذر امسال ۳.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یعنی ماهانه ۵۸ صدم درصد. همچنین بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر هسا غیرفعال شده است.

پیشرفت ۳.۵ درصدی مسکن مهر هسا در ۶ ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، در 14 شهر جدید کشور 47 هزار و 304 واحد مسکن مهر توسط هسا در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی واقعی این پروژه‌ها حدود 70.6 درصد است.

    از 47 هزار و 304 واحد مسکن مهر هسا تاکنون 13 هزار و397 واحد افتتاح شده و حدود 20 هزار و 597 واحد غیرفعال است، به‌طوریکه این واحدها هیچ پیشرفت فیزیکی در ماه‌های اخیر نداشته‌اند.

    از سوی دیگر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های فعال و غیرفعال مسکن مهر هسا طی شش ماه منتهی به آذرماه امسال 3.5 درصد بوده است، به عبارت دیگر واحدهای مسکن مهر هسا ماهانه تنها 58 صدم درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

    میرمحمدغراوی عضو هیئت مدیره عمران شهرهای جدید پیش‌تر با تاکید بر این‌که حدود 1600 مسکن مهر هسا در 14 شهر جدید بدون متقاضی هستند از برگزاری جلسات مستمر با مدیران هسا برای رفع مانع ساخت و تکمیل این واحدها خبر داد و گفت: متقاضیان باید نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

    وی با بیان این‌که در شهرهای جدید کشور از محل تسهیلات بیش از 1014 میلیارد تومان به سازنده پرداخت شده است، اظهار کرد: این در حالی است که از محل آورده متقاضیان 433 میلیارد تومان به سازنده پرداخت شده است.

    وی  با تاکید بر این‌که متقاضیان باید نسبت به تکمیل آورده خود در راستای تسریع ساخت، تکمیل و افتتاح واحدهای مسکن مهر اقدام کنند، گفت: با توجه به پیشرفت کُند واحدهای مسکن مهر هسا، با مدیران این شرکت جلسات مستمری را برگزار کرده‌ایم و آنها مشکلات خود را در این زمینه مطرح کرده‌اند.

    غراوی با تاکید بر این‌که یکی از موانع تسریع ساخت واحدهای مسکن مهر هسا عدم واریز سهم آورده از سوی متقاضیان است، افزود: از مجموع واحدهای مسکن مهر هسا، 20 هزار و 450 واحد دارای شبکه آب،‌22764 واحد دارای شبکه فاضلاب، 19 هزار واحد دارای شبکه توزیع برق و 15 هزار واحد دارای شبکه گاز هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو