مدیران خودروعصر اعتبار

احمدی بافنده خبر داد

پیشرفت ۵۰ درصدی بهسازی مسیر جنوبی خط ۵ مترو تهران

عصر ساختمان- مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: عملیات بهسازی مترو تهران- کرج با ۵۰ درصد پیشرفت در مسیر جنوبی ادامه دارد.

پیشرفت ۵۰ درصدی بهسازی مسیر جنوبی خط ۵ مترو تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: بیش از 19 سال از بهره برداری از خط 5 مترو تهران می‌گذرد و در راستای افزایش ایمنی و ارتقا کیفیت زیر ساخت‌های این خط، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای اولین بار عملیات بهسازی در خط 5 را توسط متخصصان داخلی، از دی ماه سال گذشته آغاز کرد.

    وی با اشاره به اینکه هر مسیر در خط 5 مترو تهران (رفت و برگشت) حدود 42 کیلومتر طول دارد، افزود: تاکنون عملیات بهسازی پیشرفت خوبی داشته است و در این مدت کار بهسازی 27 کیلومتر از خط اصلی و 6 دستگاه سوزن انجام شده است، ضمن آن که عملیات تعویض ادوات اتصال و تراورس‌های معیوب این مسیر نیز به اتمام رسیده است.

    به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این عملیات، تمام تأسیسات خط 5 طبق استاندارد‌های جهانی مورد بازبینی و بهسازی قرار می‌گیرد.

    احمدی بافنده در ادامه با اشاره به اینکه نیمی از عملیات بهسازی مسیر جنوبی خط 5، از ایستگاه کرج تا ایستگاه چیتگر انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی واقعی این پروژه 4 درصد بیش برنامه زمان بندی شده مصوب است و روند بهسازی خطوط و سوزن‌های مسیر، ساخت و نصب دیوار‌های پیرامونی، طراحی و اجرای شبکه زهکشی مسیر و طراحی و اجرای جاده دسترسی مسیر خط 5 نیز در صورت تامین اعتبارات و بودجه مصوب در آینده ادامه می‌یابد.

    وی با اشاره به اینکه ضرورت انجام عملیات بهسازی سبب تغییر در برنامه پذیرش مسافر در این خط شده است، خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا انتهای شهریور عدم پذیرش مسافر خط 5 در روز‌های جمعه‌ها (غیر از روز‌های خاص) برقرار است، ضمن آن که نحوه فعالیت خط تهران - کرج برای 6 ماه دوم سال نیز در حال بررسی است که پس از تصویب به اطلاع مسافران خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار