مدیران خودروعصر اعتبار

مهرآبادی اعلام کرد:

دولت یازدهم ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرد

عصر ساختمان- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی به دستور رئیس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل و اتمام طرح مسکن مهر تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: در استان‌های زنجان و یزد پرونده مسکن مهر بسته شده و در ۱۰ استان دیگر تا پایان آذرماه مسکن مهر به اتمام می‌رسد.

دولت یازدهم ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از یکهزار و 136 واحد مسکن مهر لرستان افزود: در دولت یازدهم 900 هزار واحد مسکن مهر در کشور تکمیل و 55 درصد اسناد اعیانی آن اخذ شده و تسهیلات بانکی را 2 مرحله از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش دادیم.

    وی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت زمان پرداخت اقساط تسهیلات از 15 به 20سال تغییر یافت، بیان کرد: به علت مکان‌یابی‌های نادرست بخشی از واحدهای مسکن مهر در کشور بدون متقاضی مانده است.

    وی اضافه کرد: تنها یکهزار و 120 واحد مسکن مهر در لرستان باقی مانده که جشن پایان مسکن مهر را در این استان تا پایان سال خواهیم گرفت.

    اصغری مهرآبادی به دستور رئیس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل و اتمام طرح مسکن مهر تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: در استان‌های زنجان و یزد پرونده مسکن مهر بسته شده و در 10 استان دیگر تا پایان آذرماه مسکن مهر به اتمام می‌رسد.

    وی افزود: در کشور 110هزار واحد فاقد متقاضی وجود دارد که شرایط تاهل ، پنج سال سکونت، نداشتن مالکیت خصوصی و نگرفتن زمین از دولت را حذف کرده ایم تا متقاضیان بتوانند از شرایط حاضر استفاده کنند.

    به گفته وی 2هزار و 500 واحد آموزشی مسکن مهر در کشور نیاز داریم که ساخت 500 واحد آموزشی آن توسط راه و شهرسازی آغاز شده و 240 واحد آن تاکنون به بهره برداری رسیده است.

    مهرآبادی با بیان اینکه درحال حاضر تمام شرایط از جمله تاهل، پنج سال سکونت و غیره برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی حذف شده است گفت: تاکنون یک میلیون و 960 هزار واحد مسکن در کشور تکمیل شده است و 90 هزار واحد در حال ساخت تا پایان سال باید به بهره‌‌برداری برسد تا پرونده مسکن مهر بسته شود.

    وی افزود: 36 هزار واحد در محاکم قضایی و دادگاه ‌های کشور وجود دارد که با دستور قاطع مسئولان و پیگیری موضوع برای 14 هزار پرونده رای قطعی صادر شده و مابقی نیز در اولویت قرار دارند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: هیچ پروژه مسکن مهری را بدون زیرساخت افتتاح نکرده‌ایم.

    وی با بیان اینکه 2 هزار واحد آموزشی در سطح کشور نیاز داریم، گفت: ساخت این واحدهای آموزشی نیازمند اعتبار است.

    اصغری مهرآبادی اظهار کرد: تلاش ما این است که طرح‌های بدون معارض تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

    هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این آیین گفت: باید تلاش شود که مشکلات زیرساختی مسکن مهرها برطرف شوند.

    بازوند با اشاره به اینکه پرونده مسکن مهر لرستان امسال بسته می‌شود، افزود: انتظار داریم، تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر خرم آباد ساخته شود تا مردم این منطقه بتوانند با آرامش خاطر بیشتری رفت و آمد کنند.

    همزمان با گرامیداشت هفته دولت بهره برداری از یکهزار و 136 واحد مسکن مهر لرستان روز سه شنبه با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

    با تکمیل این واحدها، پرونده طرح مسکن مهر لرستان تا پایان امسال بسته می‌شود.

    امروز همچنین بهره‌برداری از مسجد مسکن مهر خرم آباد که در زمینی به مساحت 600متر مربع ساخته شده است نیز آغاز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو