مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بازنگری شبکه ارتباطی شرق ایران برای اتصال به هند، افغانستان و پاکستان

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های استان کرمان گفت: ثروت های مادی و معنوی استان کرمان زیاد است و ارزش شبکه تجاری که در این استان است، از معادن استان اگر بیشتر نباشد، کمتر نخواهد بود.

بازنگری شبکه ارتباطی شرق ایران برای اتصال به هند، افغانستان و پاکستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی پیش از ظهر امروز 6 شهریورماه در مراسم افتتاحیه باند دوم محور کرمان – بم – شورگز اظهار کرد: چرخه توسعه به تدریج راه افتاده است و در همه جا شاهد انجام پروژه ای هستیم.

    وی آینده درخشانی را برای ایران پیش بینی کرد و افزود: منطقه بم دروازه ورود به شبه قاره هند و به بارنداز تاریخی معروف بوده و دارای حوزه تمدنی غنی است.

    آخوندی بیان کرد: اگر تمدن ایران شهری را در نظر بگیریم که از شبه قاره هند آغاز می شود و به سمت مدیترانه می‌رود و به جنوب می‌رسد، باید به این نکته توجه داشت که فقط بحث زبان فارسی، فرهنگ، آیین و دین اسلام در میان نیست. بلکه ملت‌های این سرزمین ها برای سال های طولانی در صلح و آرامش زندگی کرده اند که برای توسعه اقتصادی کشور، این منطقه شرق را باید مورد نظر قرار دهیم.

    وی از اهمیت شبکه های ارتباطی ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی سخن به میان آورد و تصریح کرد: باید شبکه مواصلاتی شرق استان کرمان را فرا زمینی دیده و بررسی کنیم که این شبکه چگونه به شبه قاره هند و دریای هند و همچنین به افغانستان و پاکستان وصل می شود.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شبکه ارتباطی شرق ایران باید از همه لحاظ مورد بازنگری قرار گیرد تا بتواند ارتباط ما را با شرق آسیا بیشتر افرایش دهد.

    وی به پتانسیل ها و ظرفیت های استان کرمان اشاره و مطرح کرد: ثروت‌های مادی و معنوی استان کرمان زیاد است و ارزش شبکه تجاری که در استان کرمان است از معادن استان اگر بیشتر نباشد، کمتر نخواهد بود.

    آخوندی از اقدامات عمرانی دولت تدبیر و امید سخن گفت و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید 570 کیلومتر بزرگراه و آزادراه احداث شده است.

    وی از لزوم توجه به توسعه هوایی شرق کشور سخن به میان آورد و بیان کرد: امیدوارم برای توسعه باند فرودگاه کرمان تصمیمات خوبی بگیریم. آخوندی اضافه کرد: 60 کیلومتر آزادراه در سیرجان امروز کلنگ‌زنی شد، همچنین از کرمان به سمت سیرجان برای نخستین بار توسط بخش خصوصی ریل احداث می شود.

    وزیر راه و شهرسازی استان کرمان را یک استان پویا و زنده دانست و عنوان کرد: میزان حمل و نقل جاده ای در استان کرمان بسیار زیاد است که بخش قابل توجهی از آن باید به ریل تبدیل شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات راه آهن کرمان به جیرفت انجام شده و امیدواریم عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی