مدیران خودروعصر اعتبار

ظهور نشانه‌های رونق در بازار مسکن تهران

عصر ساختمان- مسکن - متوسط قیمت مسکن در تهران به ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید.

ظهور نشانه‌های رونق در بازار مسکن تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خبرآنلاین ، آخرین بررسی های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران با رشدی در حدود 6.2 درصد در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل به 4 میلیون و 670 هزار تومان رسیده است.
    بر این اساس رشد قیمت مسکن همچنان کمتر از نرخ تورم گزارش شده است.
    در مرداد ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 17 هزار و 984 واحد رسید که هر چند در مقایسه با تیرماه رشدی 6.1 درصدی را نشان می دهد اما نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایشی برابر با 23.7 درصد را تجربه کرده است.
    در این ماه نیز به سنت ماه های قبل واحدهای نوساز پرطرفدارترین واحدهای بازار مسکن بوده اند به طوری که 46.7 درصد از واحدهای مسکونی معامله شده عمری تا 5 سال را داشته اند. با وجود بالا بودن این سهم،معامله واحدهای مسکونی با این رنج سنی در مقایسه با مرداد سال گذشته، کاهشی برابر با 4.8 درصد را شاهد بود.این کاهش در مقابل افزایش معامله واحدهایی با قدمت 6 تا 10 سال و بالاتر از 15 سال عمر قرار گرفت.
    پرمشتری ترین منطقه تهران
    بررسی ها نشان می دهد در مرداد ماه سال جاری منطقه 5 سهمی 15.8 درصدی را از کل معاملات از آن خود کرده است. مناطق 4 و 2 نیز به ترتیب با اختصاص سهم 11 درصدی و 9.9 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.در مجموع 73 درصد از معاملات به 10 منطقه اختصاص داشت.از سوی دیگر توزیع فروانی واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع بنا در مرداد ماه سال جاری نشان می دهد در دامنه قیمتی 30 تا 35 میلیون ریال به ازای هر متر مربع بنا با سهم 12.2 درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.به نظر می رسد این رنج قیمتی جذاب ترین رنج قیمتی برای تهرانی هاست.در عین حال محدوده قیمتی 25 تا 30 میلیون ریال و 35 تا 40 میلیون ریال به ترتیب به سهم های 11.3 و 10.1 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.در این ماه، توزیع حجم معاملات به گونه ای بوده است که 59.3 درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت 4 میلیون و 670 هزار تومان معامله شده اند.در عین حال واحدهایی با زیربنای 60 تا 70 متر نیز پرخریدارترین این واحدهای در مرداد ماه بوده اند.
    ظهور نشانه های رونق
    بانک مرکزی در این گزارش از عبارت" استقبال متقاضیان از بازار مسکن"، برای توضیح شرایط این بازار در مرداد ماه بهره گرفته است.از سوی دیگر تحولات بازار مسکن نیز از سوی این نهاد متناسب عنوان و تاکید شده است تحولات بازار اجاره بهای مسکن در مرداد سال 1396 موید تغییر متناسب اجاره بها با نرخ تورم در این دوره است به طوری که شاخص کرایه مسکن در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشدی برابر با 8.1 درصد و 7.4 درصد را نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار