مدیران خودروعصر اعتبار

بیشترین معاملات مسکن در کدام منطقه تهران است؟

عصر ساختمان- منطقه پنج تهران با سهم بیش از ۱۵ درصدی بالاترین حد معاملات مسکن را در مردادماه امسال به خود اختصاص داده است.

بیشترین معاملات مسکن در کدام منطقه تهران است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی بر اساس داده‌های سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور منتشر کرده، نشان می‌دهد که در مردادماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران حدود چهار میلیون و 600 هزار تومان بوده که در مقایسه با تیرماه تا یک درصد و نسبت به مرداد سال گذشته تا 6.2 درصد افزایش قیمت دارد. بیشترین رشد متوسط قیمت در ماه مورد بررسی نسبت به مرداد سال گذشته به منطقه شش با حدود 11.6 درصد و بیشترین کاهش به منطقه 22 با 0.4 درصد تعلق دارد.

    در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران بالاترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود 9 میلیون و 900 هزار تومان در منطقه یک (1.1 درصد رشد) و کمترین آن حدود دو میلیون و 200 هزار تومان و در منطقه 18 (5.5 درصد افزایش) است.

    عملکرد معاملات مسکن در تهران

     

    اما در مردادماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی به حدود 17 هزار و 984 واحد رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 6.1 درصد افزایش دارد.

    بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا نیز از این حکایت دارد که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 46.7 درصد بیشترین سهم از واحدهای معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته 4.8 واحد درصد کاهش دارد و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است.

    جزئیات معاملات انجام شده بر اساس مناطق مختلف شهرداری تهران نیز نشان می‌دهد که از بین مناطق 22 گانه، منطقه 5 با 15.8 درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را دارا بود. همچنین مناطق 4 و 2 با سهم‌های 11 و 9.9 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد. در مجموع 73 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در تهران به 10 منطقه و 27 درصد دیگر به 12 منطقه باقی مانده اختصاص دارد.

    توزیع منطقه‌ای معاملات مسکن

    در مجموع در پنج ماهه اول سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران حدود 69 هزار واحد بوده که نسبت به پنج ماهه اول سال قبل 1.5 درصد رشد دارد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران چهار میلیون و 500 هزار تومان بوده که رشد 5.5 درصدی دارد.

    تحولات اجاره بهای مسکن نیز در مرداد ماه بیانگر آن است که شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران 8.1 درصد و در کل مناطق شهری تا 7.4 درصد در مقایسه با مرداد سال گذشته افزایش دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار