مدیران خودروعصر اعتبار

پرند سه‌شنبه قیچی می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه به پیمانکاران کم‌کار مسکن مهر پرند اولتیماتوم داده‌ایم که در صورت ادامه این وضعیت، گروه‌های دیگری را جایگزین آنها می کنیم، خبر داد: روز سه شنبه ۲۸۶۵ واحد مسکونی، یک باب مدرسه و یک مجتمع تجاری را افتتاح خواهیم کرد.

پرند سه‌شنبه قیچی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اکبر طاهری اظهار کرد: روز سه شنبه 2865 واحد مسکن مهر شهر جدید پرند را همزمان با هفته دولت افتتاح خواهیم کرد. البته ابنیه 6500 تا 7000 واحد کامل شده ولی متاسفانه دستگاه‌های خدمات‌رسان به علت مشکلات تامین مالی نتوانسته‌اند پا به پای ما در تجهیز شبکه های آب، برق و گاز جلو بیایند. اما واحدهایی که روز سه شنبه افتتاح می‌شود با کلیه امکانات خواهد بود و به متقاضیان اعلام می شود که تحویل بگیرند.

    وی افزود: همچنین یک مدرسه و یک مجتمع تجاری که با مشارکت بخش خصوصی احداث شده افتتاح می شود.

    مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه فعالیت‌های ما صرفا در بخش مسکن مهر خلاصه نمی شود، گفت: در شهر جدید پرند، مدیریت خود را بر احداث مجتمع های فرهنگی ـ اجتماعی متمرکز کردیم. بر همین اساس روز سه شنبه استارت دو سه واحد را می زنیم و عزیزانی که در زمینه اجتماعی و فرهنگی با ما همکاری می کنند با رویکرد آسیب شناسی و هویت بخشی شهر مستقر می شوند.

    طاهری با اشاره به اعلام ضرب‌العجل به پیمانکاران کم‌کار مسکن مهر پرند تاکید کرد: سیاست دولت این است که مسکن مهر پرند تا پایان سال 1396 تمام شود و بعد از آن به کارهای روبنایی بپردازیم. لذا به پیمانکاران تذکر دادیم که اگر بخواهند سستی یا کم کاری در کارشان اعمال کنند سریعا آنها را خلع ید می کنیم و پیمانکاران دیگری که متقاضی هستند و با همین قیمت و کیفیت می توانند کار را بر عهده بگیرند جایگزین آنها خواهیم کرد. تذکرات لازم را به پیمانکاران از طریق مشاورین خود می دهیم که زودتر کار را جمع کنند. البته اگر هم تاخیر داشته باشند هزینه هایی به پیمانکاران تحمیل می شود که به ضررشان است.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به تسهیلات  مسکن مهر که از 30 به 40 میلیون تومان ارتقا یافت به نوعی مشکلات مالی آنچنانی نداریم اما از متقاضیان انتظار داریم واریزی  خود را تکمیل کنند؛ چرا که الحمدالله پروژه های بزرگ ما ظرفیت نیروی انسانی خود را افزایش داده‌اند. در کنار آن خرید مصالحی که باید بابت ساخت و تجهیز مصالح انجام دهند شروع شده است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درخصوص چاره اندیشی برای 7000 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی این شهر تصریح کرد: متقاضیان عزیزی که نتوانسته اند از طریق تعاونی‌های عضو به خواسته‌شان برسند می‌توانند برای واحدهای فاقد متقاضی ثبت نام کنند. ما آمادگی داریم با همان شرایط مسکن مهر، همان قیمت و تسهیلات 40 میلیون تومانی واحدهای فاقد متقاضی را به کسانی که دچار مشکلاتی هستند تحویل بدهیم.

    طاهری همچنین آمادگی شرکت عمران را درخصوص تهاتر زمین به منظور تامین منابع مالی مترو پرند عنوان و تاکید کرد: سال 1392 طبق یک تفاهم نامه، مترو پرند با پیشرفت فیزیکی 97 درصدی زیرساختها، پلها و ریل گذاری از سوی شرکت عمران پرند تحویل شهرداری تهران شد. بالغ بر 36 میلیارد تومان هم در آن زمان هزینه شده بود که از فرودگاه امام تا پرند ریل گذاری صورت گرفته بود. هم اکنون نیز با توجه به اینکه اعضای شورای شهر تغییر کرده اند اگر مجوز هیات وزیران را به ما بدهند و مقام عالی وزارت موافقت کند، آمادگی داریم تهاتر اراضی برای تامین منابع مالی مترو پرند را انجام دهیم.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا آب شرب پرند کفاف جمعیت این شهر را می دهد یا خیر؟ اظهار کرد: آذرماه سال 1392 بالغ بر 20 میلیارد تومان به آبفا کمک کردیم که ظرفیت آب پرند به 640 لیتر در ثانیه افزایش پیدا کرد. خدا را شکر گزارشی مبنی بر اینکه قطعی یا کمبود آب داشته باشیم به دست ما نرسیده اما این مقدار آب برای افق جمعیت پرند کافی نیست. با توجه به اینکه در آینده بعد جمعیت پرند افزایش می یابد دنبال این هستیم که ظرفیت آب در چشم انداز پنج ساله این شهر را به 2000 لیتر در ثانیه ارتقا دهیم که هم آب و فاضلاب و هم ما به دنبال تحقق این امر هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی