مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی:

کشور سالانه نیازمند احداث یک میلیون واحد مسکونی است

عصر ساختمان- دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر نیاز کشور احداث سالی یک میلیون واحد مسکونی است که حدود ۷۰۰ هزار واحد آن برای کسانی است که تازه ازدواج می‌کنند و تشکیل خانواده می‌دهند و حدود ۲۰۰ هزار واحد نیز قدیمی و مستهلک می‌شود که این نیز نیازمند نوسازی و بازسازی است.

کشور سالانه نیازمند احداث یک میلیون واحد مسکونی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نعمت‌الله ظریف  با اشاره به آمار مرکز آمار ایران مبنی بر رشد 4 درصدی پروانه‌های ساخت در زمستان سال گذشته خاطرنشان کرد: علت اصلی این رشد این است که مردم سعی می کنند در فصل زمستان پروانه‌های ساخت اخذ کنند تا  با افزایش عوارض صدور پروانه ساخت در سال جدید برخورد نکنند.

    وی ادامه داد: در گزارش مرکز آمار ایران مشخص نیست که این رشد 4 درصدی نسبت به چه مدتی است، شاید این رشد 4 درصدی در زمستان 95 نسبت به زمستان 94 بوده و یا نسبت به فصل قبل از خود افزایش داشته است.

    ظریف خاطرنشان کرد: یک ماه و نیم است که صنعت ساختمان به جهت افزایش قیمت 50 درصدی آهن آلات در اردیبهشت ماه دچار توقف و رکود مضاعف شده است که این‌ها تاثیر منفی بر میزان خرید آهن و ساخت و سازها دارد. ظرف 2 ماه گذشته هیچ کار و پروژه جدیدی را نتوانسته‌‌ایم آغاز کنیم، فعلا باید صبر کنیم شاید این افزایش کاذب باشد و قیمت‌ها به حالت قبل بازگردد.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد پروانه‌های ساخت صادر شده ما از سال قبل کمتر شده و این میزان در سال 95 نسبت به سال 94 کاهش داشته است. این کاهش در تعداد صدور پروانه های ساخت در سال 94 نسبت به سال 93 نیز دیده می شود. در کل در سال 95 رشد بخش ساختمان 14 درصد منفی بوده و این به خاطر رکودی است که بر بخش حاکم است.

    وی اضافه کرد: در هر صورت دولت باید شفاف‌سازی و سعی کند سریع‌تر مسکن مهر را به اتمام برساند و پروژه‌های جدیدی را شروع کند. به گفته وزیر مسکن مهر یک معضل است. این مساله تحت فشار افکار عمومی است و یک مطالبه است.

    ظریف تاکید کرد: در حال حاضر نیاز مملکت احداث سالی یک میلیون واحد مسکونی است که حدود 700 هزار واحد آن برای کسانی است که تازه ازدواج می‌کنند و تشکیل خانواده می‌دهند و حدود 200 هزار واحد نیز قدیمی و مستهلک می‌شود که این نیز نیازمند نوسازی و بازسازی است. ما در حال حاضر حدود 3.5 میلیون واحد هم کمبود مسکن داریم که ایجاد آن می‌تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو