مدیران خودروعصر اعتبار

برخورداری ۲۳هزار و ۸۹۰ خانوار از طرح های توسعه روستایی و مسکن مهر در استان فارس

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت:با بهره برداری ازطرح های بهسازی و توسعه روستایی و مسکن مهر در هفته دولت ۲۳هزار و ۸۹۰ خانوار استان فارس از مزایای این طرح ها که با یک هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۱۳۳ میلیون ریال اجرایی شده است بهره مند می شوند.

برخورداری ۲۳هزار و ۸۹۰ خانوار از طرح های توسعه روستایی و مسکن مهر در استان فارس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عطاالله زمانی اظهار داشت : سه هزار و 10 واحد مسکونی روستایی از مزایای طرح های ویژه بهسازی مسکن روستایی برخوردار می شوند و 733 واحد مسکن مهر نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به بهره برداری می رسد.
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در تشریح عملیات انجام شده گفت : طرح های بهسازی مسکن روستایی در 29 شهرستان استان فارس انجام شده و سه هزار و 10 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند، برای اجرای این طرح ها بیش از 430 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و معادل همین مقدار آورده متقاضیان هزینه شده است.
    به گفته زمانی 15 پروژه مسکن مهر نیز با 733 واحد مسکونی همزمان با هفته دولت در 15 شهرستان استان فارس به بهره برداری می رسد ، برای اجرای این واحد های مسکونی 459 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی و خودیاری متقاضیان هزینه شده است.
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه اجرای طرح های هادی به عنوان سند توسعه 10 ساله روستاها نقشی فراگیر در توسعه روستایی دارد و باعث ایجاد انگیزه در ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت ها شده است گفت : در هفته دولت امسال 44 طرح هادی در روستاهای استان فارس با 48 میلیارد و 473 میلیون ریال اعتبارات استانی و ملی و منابع داخلی بنیاد مسکن به بهره برداری می رسد ، 20 هزار و 147 خانوار از مزایای اجرای طرح های هادی در 12 شهرستان استان فارس بهره مند می شوند.
    وی مهم‌ ترین فعالیت بنیاد مسکن در زمینه توسعه روستاها را تهیه طرح هادی دانست و گفت : بنیاد مسکن استان فارس باید برای حدود 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه کند که تاکنون در بیشتر این روستا این طرح تهیه شده است.
    مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در سال گذشته طرح هادی در 664 روستا عملیاتی شده است و در مجموع از ابتدا تا کنون در یک هزار و 30 روستای بالای 20 خانوار استان فارس این طرح ها اجرا شده است.
    زمانی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید بر لزوم افزایش اشتغال در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های توسعه در مناطق روستایی مقدمه ای برای شکل گیری تولید و اشتغال و ایجاد انگیزه برای ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی