مدیران خودروعصر اعتبار

مشخص شدن تکلیف پارکینگ های تعهدی

عصر ساختمان:طرح "ایجاد وحدت رویه در نحوه اقدام شهرداری های مناطق ۲۲ گانه تهران در شورا به تصویب رسید.

مشخص شدن تکلیف پارکینگ های تعهدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح "ایجاد وحدت رویه در نحوه اقدام شهرداری های مناطق 22 گانه شهر تهران در خصوص اخذ عوارض کسر پارکینگ های تعهدی" در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا به تصویب رسید.

    وی در خصوص این طرح افزود : به منظور بررسی این لایحه جلسات مستمری را با حضور کمیسیون شهرسازی و معاونت شهرسازی شهرداری برگزار کردیم و زمان زیادی برای رسیدن به جمع بندی و تبصره های این مصوبه صرف شد. 

    وی تاکید کرد: بر اساس طرح جامع، ساختمان هایی که تکلیف احداث پارکینگ دارند باید به تعهدشان عمل کنند اما بسیاری از واحدهای ساختمانی با کسری پارکینگ که تعهد هم داده اند؛ نتوانسته اند تعهدشان را به انجام برسانند. 

    دبیر تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده راهکار شورا برای صدور پایان کار برای خانه های مسکونی دارای تعهد پارکینگ پرداخت 60 درصد قیمت تمام شده پارکینگ مورد نظر است؛ این مبلغ برای واحدهای اداری 80 درصد و تجاری 100 درصد در نظر گرفته شده است. 

    وی گفت: پیش بینی شهرداری برای درآمد از محل کد کسری پارکینگ 157 میلیارد تومان است بنابراین این رقم چندان اثری در بودجه چندهزار میلیاردی شهرداری ندارد. با این حال می تواند تکلیف بسیاری از مالکان را که به دلیل نبودن شرایط تامین پارکینگ در بلاتکلیفی به سر می برند روشن کند. 

    دبیر افزود: این مصوبه تنها برای ساختمان هایی است که به علت نداشتن پارکنیگ های طبقاتی قابل انتقال در خارج از ملک و نبودن امکان احداث پارکینگ در محدوده ملک نتوانسته اند تعهد خود را اجرا کنند. 

    به گفته دبیر یکی از مهم ترین نکات این مصوبه زمان محدودیت اجرای آن است و بعد از اتمام مهلت 18 ماهه این مصوبه مالکین موظف به تامین پارکینگ تعهد کرده هستند.  

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: بر این اساس کلیه وجوه حاصل از اجرای این مصوبه برای تامین پارکینگ عمومی در مناطق مربوطه صرف می شود.  

    رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه این طرح پیشنهادی مربوط به تعیین تکلیف املاکی است که تا قبل از سال 92 نتوانسته پارکینگ تامین کنند ودر طرح پارکینگ های تعدی قرار گرفته اند است
    گفت: از سال 1392 به بعد دیگر پارکینگ تعهدی لغو شده و تمامی املاک موظف هستند پارکینگ را تامین کنند در غیر این صورت به میزان تامین پارکینگ می توانند ساخت و ساز داشته باشند.
     
    مهدی چمران همچنین تاکید کرد قیمت هایی که در این طرح به تصویب می رسد بر اساس قیمت منطقه ای بوده و کارکردی یک ساله دارند بنابراین هر ساله باید قیمت منطقه ای در شورا به تصویب برسد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح مذکور پیشنهاداتی را در خصوص تعیین قیمت تمام شده کسر پارکینگ ها ارائه داد که به تایید اعضا رسید. 

    مهدی چمران در این زمینه ادامه داد: قیمت تمام شده مسکونی برای 4 واحد پارکینگ 60 درصد تا شش واحد پارکینگ 80 درصد و بیشتر از 6 واحد نیز 100 درصد قیمت تمام شده ساخت یک واحد پارکینگ در نظر گرفته شود.  

    وی همچنین پیشنهاد داد که اولویت ساخت پارگینک در مناطقی باشد که مالکان ساکن در این مناطق هزینه کسر پارکینگ را پرداخت کرده اند و نباید این هزینه ها در یک منطقه دیگر هزینه شود.  

    مهدی چمران یادآور شد: قانون در خصوص املاکی که به واسطه طرحهای شهری و بزرگراهی مشکل برای تامین پارکینگ دارند تصمیم گیری کرده و راه حلهایی را در نظر گرفته است.

    در نهایت اعضا شورا طرح "ایجاد وحدت رویه در نحوه اقدام شهرداری های مناطق 22 گانه شهر تهران در خصوص اخذ عوارض کسر پارکینگ های تعهدی" در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا به تصویب رساندند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو