مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

اختصاص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای پروژه‌های عمران و بهسازی در سال جاری

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای ۶۸۰ طرح توسعه و بهسازی در ۳۲۰ محله مسکونی بافت فرسوده در ۱۸۰ شهر کشور خبر داد و گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال جاری برای احیای بافت‌های فرسوده کشور هزینه می‌شود که از این میزان اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تأمین خواهد شد.

اختصاص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای پروژه‌های عمران و بهسازی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد سعید ایزدی اعلام کرد: در سطح کشور یک هزار و 100 هکتار سکونتگاه غیررسمی، یک هزارهکتار بافت فرسوده و 600 بافت تاریخی در شهرهای کشور وجود دارد. 680 طرح توسعه و بهسازی در 320 محله مسکونی بافت فرسوده در 180 شهر کشور در حال اجراست.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: 15 هزار میلیارد ریال در سال جاری برای احیای بافت‌های فرسوده کشور هزینه می‌شود. از این میزان اعتبار هزار و 400 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

    وی گفت: براساس برنامه ریزی سالانه 270 محله مسکونی بافت فرسوده کشور بازسازی می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خاطرنشان کرد: برای بهبود محلات سه گانه ( بافت فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی و تاریخ) در کشور بیش از 80 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    ایزدی بیان کرد: 21 دستگاه و شهرداری‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در کشور با وزارت راه و شهرسازی برای انجام این امر همکاری می کنند. تلاش می شود تا این محلات به میانگین سطح کیفی خود در شهر ها برسند.

    ایزدی همچنین در گفتگویی دیگر در شهرستان گچساران با بیان اینکه در گذشته به مقوله کیفیت در زمینه ساخت و ساز و بناها توجه‌ای کمتری می‌شد، اذعان کرد: در حال حاضر در حوزه شهری در زمینه کیفی ارتقا یافته است.

    معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه بازآفرینی شهری یک سیاست کلان است، ابراز کرد: پرداختن به مسئله ساخت و سازها، احداث مجتمع‌های فرهنگی به یک مقوله فرهنگی تبدیل شده است.

    وی با اشاره به بازآفرینی محلات بافت فرسوده در سطح کشور گفت: این بازآفرینی به منزله کیفیت‌دار شدن فضاهای شهری است.

    ایزدی با اشاره به بافت فرسوده دوگنبدان و در اختیار گذاشتن تسهیلات برای بازسازی و نوسازی این بافت، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و 100 واحد پروانه تخریب واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان صادر شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده برای بافت فرسوده کشور ابراز کرد: مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان برای احیای بافت‌های فرسوده در سالجاری کشور هزینه می‌شود.

    ایزدی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا گفت: 680 طرح توسعه و بهسازی در 320 محله مسکونی بافت فرسوده و 180 شهر کشور در حال اجراست.

    این مسئول با اشاره به مشارکتهای مردمی و خیرین در زمینه اجرای طرح سه گانه کاربری عنوان کرد: نهادهای مردمی و خیرین در زمینه بهسازی واحدهای سکونت‌گاه غیررسمی، بناهای تاریخی و بافت‌های فرسوده کمک بسزایی دارند.

    ایزدی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های که دولت در راستای بازسازی بافت فرسوده در کشور انجام می‌دهد، بیان کرد: سالانه 270 محله مسکونی‌ هدف باز آفرینی محلات سه‌گانه در کشور بازسازی می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: از این مجموع تعداد محله، یک هزار و 100 سکونتگاه غیر رسمی، تعداد یک هزار بافت فرسوده و تعداد 600 بافت تاریخی در کشور بازآفرینی می‌شود.

    وی با بیان اینکه 140 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: مبلغ 80 هزار میلیارد تومان برای بهبود محلات سه گانه نیاز داریم که تعداد 21 دستگاه مربوطه با وزارت راه و شهرسازی و مشارکت‌های مردم برای بهسازی سه گانه محلات برای بهبود وضعیت و رساندن میانگین به آن شهرمورد نیاز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو