مدیران خودروعصر اعتبار

تصاویری از شانگهای، نیویورک شرق آسیا + تصاویر

عصر ساختمان: شانگهای شبیه‌ترین شهر جهان به نیویورک است و همین امر باعث شده تا خیلی‌ها این شهر را "نیویورک شرق" بنامند.

تصاویری از شانگهای، نیویورک شرق آسیا + تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شانگهای یکی از مهم‌ترین بنادر چین به حساب می‌آید؛ شهری غول‌آسا و لبریز از جمعیت، رابط میان چین و دنیای خارج، شهری که حزب کنونی چین در آن پایه‌گذاری شد.

شانگهای به جنگل آسمانخراش‌ها معروف است. شهر روشنفکری و کارگری با 25 دانشگاه و مؤسسه دانشگاهی. این شهر با فاصله اندکی از اقیانوس آرام، در کرانه رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ‌تسه قرار دارد و به چینی "بر فراز دریا" معنی می‌دهد.

شانگهای به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش شرقی که ناحیه تازه ساخت آن و با معماری جدید می‌باشد پودونگ نام دارد و شرق آن شانگهای نامیده می‌شود که در منتهی‌الیه غربی آن فرودگاه خونچای قرار دارد.

فرودگاه اصلی شانگهای نیز در منطقه پودونگ واقع است که با یک مونوریل خارج شهری به شانگهای وصل می‌شود. از نکات جالب این شهر در حال حاضر منطقه شانگهای اکسپو 2010 است که مربوط به نمایشگاه بین‌المللی در سال 2010 می‌باشد. زبان مردم این منطقه بیشتر چینی است.

شانگهای شبیه‌ترین شهر جهان به نیویورک است و همچنین باعث شده تا خیلی‌ها این شهر را نیویورک شرق بنامند. شانگهای قلب تپنده اقتصاد کشور چین است و جای جای این شهر  این موضوع را اثبات می‌کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی