مدیران خودروعصر اعتبار

مقصران حادثه پلاسکو مشخص شدند

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش این کمیسیون درخصوص حادثه پلاسکو بیش از ۴۰ روز پیش تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است، گفت: نهادهای مقصر در این حادثه مشخص شده‌اند.

مقصران حادثه پلاسکو مشخص شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر ساختمان، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به تقدیم گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس از حادثه پلاسکو به هیأت رئیسه مجلس، گفت: این طرح در بیش از یک ماه گذشته به هیات رئیسه ارسال شده و در حال حاضر در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس با تعیین نوبت از سوی هیات رئیسه قرار دارد. 
    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین سهم تقصیر دستگاه‌های مسئول در این حادثه در گزارش مذکور، افزود: در بروز این حادثه شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار مالک پلاسکو به نسبت‌های مختلفی مقصر تشخیص داده شدند که البته در گزارش نهایی درصدی برای این تقصیرها تعیین نشده است. 
    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های مسئول در خصوص نظارت بر پلاسکو و وظیفه خود در این رابطه بی‌اطلاع بوده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه عدم اطلاع این دستگاه‌ها از وظیفه نظارتی خود نیز در بروز این حادثه دخیل بوده است. 
    وی با تاکید بر اینکه متاسفانه شهرداری و دو وزارت راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی قدرت و توانایی لازم برای برخورد با کسبه بی‌توجه به مسایل ایمنی و کارگاهی پلاسکو را نداشته اند، گفت: دستگاه‌های مسئول می‌توانستند مانع از بروز این حادثه شوند؛ اما متاسفانه غفلت دسته جمعی مسولان، بروز این حادثه را رقم زد. 
    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مشابه پلاسکو درکشور به ویژه تهران بیشمار است، افزود: به طورحتم بی‌توجهی به ایمنی ساختمان ها حوادث مشابه همچون پلاسکو را دوباره رقم می‌زند. 
    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در گزارش کمیسیون عمران مجلس در خصوص حادثه پلاسکو به شرایط ساختمان‌های مشابه نیز اشاره شده تا قبل از وقوع حوادث جلوی آن‌ها گرفته شود. 
    پلاسکو اولین و آخرین حادثه نیست؛ همین حالا ساختمان‌های مشابه با پلاسکو در کلانشهرها به وفور یافت می‌شود که هر کدام در صورت بروز حادثه می‌توانند فجایایی حتی بزرگ‌تر از پلاسکو به وجود بیاورند. «آتش پلاسکو» باعث شد تا فکر کنیم شاید دیگر زمان اخطار، هشدار و تهدید به پایان رسیده و بهتر است با قدرت و شدت با کسانی که نمی‌گذارند ساختمان‌های قدیمی شهر تعمیر و مقاوم‌سازی شوند، برخورد شود. اما چه راهکاریی برای جلوگیری از تکرار این فجایا وجود دارد؟! آیا قرار است باز هم ساختمانی آتش بگیرد و هر کدام از مسئولان توپ را در زمین دیگری بیندازند یا باید دنبال پیشگیری با استفاده از روش‌های معمول در کشور‌های توسعه یافته باشیم؟! 
    جواب پرسش‌های فوق را در گزارش شماره بعدی هفته نامه عصر ساختمان بخوانید...

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو