مدیران خودروعصر اعتبار

در تهران فرسوده سازی می‌کنیم

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران تاکید کرد: با اجرای دقیق مقررات ملی نباید اجازه دهیم مسکن های بی‌کیفیت تولید شود، در تهران هزاران هکتار بافت فرسوده داریم که قابلیت بهره برداری را از دست داده است.

در تهران فرسوده سازی می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسن قربانخانی در پاسخ به این سئوال که مسئول ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در کشور کیست؟گفت: در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز نظام مهندسی ،شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی درآن نقش دارند مسئول کیفیت ساختمان در کشور مشخص نیست،اگر این نهادها هماهنگی کامل ایجاد نکنند سازمان نظام مهندسی به تنهایی نمی توانند اثر گذار شود.
    وی تصریح کرد: کیفیت ساخت و ساز نتیجه فرایند طراحی،نظارت و اجراست که اگر فرد بی صلاحیت به ساخت و ساز ورود پیدا کند باعث کاهش عمر ساختمانها می شود پس اگر در بحث مصالح استاندارد و روش های اجرایی نوین،  فرآیندها درست اجرا شود منتج به شناسنامه فنی ساختمان می شود.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه در مقررات ملی ساختمان ،ایمنی، بهداشت و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره و تاکید شده است که توجه ای به آن نمی شود اظهار داشت: به طور میانگین ما 5 برابر مصرف جهانی مصرف انرژی داریم و میلیاردها دلار انرژی بی دلیل هدر می رود که اگر بخواهیم صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشیم موظف هستیم مقررات ملی را رعایت کنیم.
    قربانخانی ادامه داد: اشخاص دخیل در فرایند تولید، موظف به دریافت بیمه تضمین کیفیت هستند اما با توجه به الزام قوانین مقررات ،تضمین کیفیت در ساختمان سازی نیست پس وقتی متقاضیان اقدام به خرید مسکن کردند باید از کیفیت آن مطمئن شوند.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان کرد: بیمه تضمین کیفیت قانونی است که شهرداری‌ها باید بعد از دریافت آن، پایان کار صادر کنند اما متاسفانه این موارد هم به دلایلی رعایت نمی شود.
    به گفته وی، برخی معتقد هستند که دریافت بیمه تضمین کیفیت هزینه ساخت و ساز را افزایش می دهد و استفاده از مصالح با کیفیت موجب حفظ ثروت کشور می شود.
    پیشتر قربانخانی اعلام کرده بود که براساس آمار میانگین عمر ساختمان در کشور 30 سال و در جهان 90 سال است که اگر یکسال به 30 سال اضافه شود 4 هزار میلیارد ثروت حفظ می شود.
    وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان هایی که امروز می سازیم به دلیل عدم توجه به مقررات دستخوش همین موضوع شده است در استان تهران متاسفانه فرسوده سازی می کنیم.
    وی تاکید کرد: وقتی ایمنی و کیفیت را در یک ساختمان نتوانیم بیابیم به نوعی فرسوده سازی شده است و نباید اجازه دهیم مسکن های بی کیفیت تولید شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی