مدیران خودروعصر اعتبار

حضور جدی غدیر در صنعت ساختمان آغاز شد

فعالیت های ثاخت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

عصر ساختمان- هلدینگ ساختمانی غدیر با اعمال افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی خود در گروه انبوه سازی از نظر رتبه و دارایی در رتبه نخست قرار گرفت تا به این واسطه هلدینگ چندرشته ای غدیر تحولات جدی تری را در صنعت ساختمان رقم زند.

فعالیت های ثاخت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه ساختمان، از صنعت ساختمان به عنوان یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی کشور نام برد که محرک بسیاری از فعالیت های بالادستی و وابسته به خود است.
    به گفته رضاکامرانی، طی سه سال اخیر بر اثر عدم تحقق درآمدهای نفتی پیش بینی شده، کاهش سهم بودجه عمرانی کشور، کاهش قدرت خرید مردم، طولانی شدن انتظار مردم به امید بهبود شرایط اقتصادی، تقاضای بخش ساختمانی را با افت چشمگیری مواجه ساخته است.
    وی ادامه داد: به طوری که در این مسیر میانگین سطح قیمت ها به میزان زیادی کاهش یافت تا به این واسطه سود ناشی از ساخت و ساز کاهش یابد.
    به گفته مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان، در حال حاضر صنعت ساختمان با افزایش تجمعی عرضه با توجه به تعداد پروانه های ساخت صادره به نسبت به تقاضا و عدم تطابق ساخت و ساز با نیاز مصرفی در بسیاری از مناطق و بخش های بازار به خصوص در شهرهای بزرگ و بعضی شهرهای حاشیه ای مواجه است.
    وی در ادامه اظهارات خود به تشریح برنامه های آتی این هلدینگ پرداخت و از تکمیل پروژه های فعال با اولویت پیشرفت فیزیکی بالاتر، واگذاری یا تبدیل به احسن دارایی ها و املاک راکد شرکت، فعالیت در نقش توسعه دهنده، سرمایه گذاری در پروژه های شاخص، بازپرداخت و برنامه ریزی جهت استفاده از تسهیلات بانکی را به عنوان برنامه هایی نام برد که این هلدینگ در جهت تحقق آنها گام برداشته است. 
    این مقام مسوول در ثاخت اظهارداشت: مجتمع تجاری توریستی نارنجستان 2، مجتمع تجاری سعدی شیراز، مجتمع چند منظوره مگاپارس، مجتمع تجاری تفریجی تیسا یک،  ساختمان پزشکان افق سینا، برج های مسکونی رویای کیش، مجتمع تجاری اداری اسپارو و مجتمع مسکونی دیدار به عنوان پروژه هایی این شرکت محسوب می شوند که در اولویت تکمیل قرار دارند.


    وی در بیان پروژه های این هلدینگ گفت: در حال حاضر این مجموعه  39 پروژه با زیر بنای کل یک میلیون و 419 هزار و 444 متر مربع در دست اجرا دارد.
    وی آخرین برآورد ساخت این پروژه ها را 27 هزار و 572 میلیارد ریال برآورد کرد که در مجموع پروژه های در دست اجرای این شرکت از پیشرفت فیزیکی 66 درصدی برخوردارند.
    این خبره صنعت ساخت و ساز ادامه داد: همچنین این مجموعه در ادامه فعالیت های خود 9 پروژه در دست مطالعه دارد که   مجموع زیربنای آنها بر اساس طرحهای اولیه 863 هزار و 681 متر مربع است.
    کامرانی با توجه به ریسک های حاکم بر صنعت ساختمان، بازار و محیط رقابتی، عنوان کرد: به منظور پوشش این ریسک ها سرمایه ثاخت از 3 هزار میلیارد ریال به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافت. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال  شده سهامداران در حال انجام است.
    مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه ساختمان  تصریح کرد: درواقع به موجب این افزایش سرمایه تلاش شد تا  با اصلاح ساختار مالی، بنیه مالی شرکت در برابر این ریسک ها تقویت شود.
    وی با بیان اینکه با توجه به ورود نقدینگی به شرکت در پی این افزایش سرمایه، پروژه های در دست اجرای این مجموعه فعال خواهد شد، تصریح کرد: این مجموعه در نظر دارد تا گستره فعالیت های خود را در بخش های عمرانی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسعه دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار