مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار تهران:

ارتباط بین برنامه‌های مدیریت شهری و برنامه‌های توسعه ملی قطع است

عصر ساختمان- معاون شهرسازی شهرداری تهران با تاکید براینکه اساسا ارتباط میان برنامه‌های مدیریت شهری و برنامه‌های توسعه ملی قطع است افزود: باید پیوندی کاملا اجرایی و کارشناسی میان برنامه‌های مدیریت شهری و برنامه‌های توسعه ملی ایجاد شود.

ارتباط بین برنامه‌های مدیریت شهری و برنامه‌های توسعه ملی قطع است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پشمچی زاده در سیصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه گزارش در جلسه گذشته شورای اسلامی شهر تهران گفت: در گزارش جلسه قبلی توضیحاتی پیرامون شهر تهران ارائه کردم که تنها حدود 40 درصد از گزارش با توجه به وقت داده شده به اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد. در این گزارش در خصوص 14 مسئله اصلی شهر تهران صحبت کردم که همه این موارد خوشبختانه در طرح جامع شهر تهران به درستی مورد تاکید قرار گرفته است.

    وی افزود: در خصوص حل مسائل مطرح شده و میزان اختیارات مدیریت شهری در حل مسائل اساسی شهر تهران موضوعاتی مطرح شد تا اعضای شورا خود داوری کنند که چقدر می‌توان برای حل این معضلات گام‌های موثری برداشت.

    معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری و مدیریت شهری اختیاراتش در خصوص حل مسائل اصلی شهر تهران به ویژه در حوزه شهرسازی در گزارش جلسه گذشته شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود: هفت مسیر را برای حل این موضوعات تبیین کردیم و تاکید کردیم که در توسعه شهر تهران نظام‌مند حرکت کرده‌ایم. در حقیقت مبتنی بر برنامه‌ای مدون ظرف 12 سال گذشته در شهرداری تهران اقدامات مقتضی انجام شده است.

    پشمچی‌زاده به هوشمند سازی فضاهای شهری و برون سپاری اشاره کرد و افزود: بی تردید برای برون سپاری نیازمند پایه ریزی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستیم.

    وی همچنین در خصوص حریم شهر تهران نیز گفت: حریم شهر تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است اما در برخی موارد با نقض قانونی مواجه بودیم چرا که تقسیمات کشوری و حوزه حریم شهرداری تهران در مواردی نقص قانون وجود دارد که در خصوص حل آنها نیز اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

    معاون شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ارتباط ما بین برنامه‌های شهری و برنامه‌های توسعه ملی قطع است افزود: باید پیوند کاملا اجرایی و کارشناسی شده‌ای داشته باشیم که متاسفانه این پیوند ایجاد نشده است و میان برنامه‌های شهرداری و برنامه‌های ملی ارتباطی وجود ندارد.

    پشمچی‌زاده در خصوص اقدامات شهرداری تهران در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده نیز گفت: سال گذشته بیشترین پروانه را در بافت‌های فرسوده داشته‌ایم. امروز اصلی‌ترین مشکل ما در حوزه حریم قانونی شهر تهران مغایرت‌های قانونی در این حوزه به وظایف خود عمل کرده‌ایم و برای مغایرت‌های قانونی نیز گام‌های موثری برداشته شده است.

    وی در تشریح بلندمرتبه سازی‌ها در منطقه 22 تهران نیز تصریح کرد: هنگامی که در پی رشد قابل توجه جمعیت برنامه ریزان ما تصمیم گیری می‌کردند محدوده منطقه 22 در بحث بلندمرتبه سازی و بارگذاری جمعیت تا سقف 63 هزار نفر بارگذاری جمعیت پیش بینی شد که آثار آن را امروز شاهد هستیم. البته طرح جدید منطقه 22 آماده شده است که امیدواریم به زودی پس از تصویب اجرایی شود.

    پشمچی‌زاده با اشاره به برخی صحبت‌ها در خصوص تاثیر بلندمرتبه سازی در آلودگی هوای شهر تهران به ویژه در منطقه 22 گفت: شاخص بسیار خوبی در اختیار داریم به شکلی که آمار ایستگاه‌های سنجش هوا در فرودگاه مهر آباد و ایستگاه دوشان تپه که حدود 50 سال اطلاعات و آمار در آنها بایگانی شده است معیار سنجش ما قرار گرفت و پس از اینکه در شورای عالی شهرسازی و معماری تکلیف شد که ورودی‌های هوای شهر تهران را مورد بررسی قرار دهیم از این اطلاعات استفاده کردیم.

    وی افزود: در 50 سال گذشته که ساخت و ساز کم و بیش ادامه داشته است و ارتفاع شهر تهران افزایش یافته است اختلاف سرعت باد را در این دو ایستگاه مورد بررسی قرار دادیم که در نهایت دریافتیم سرعت باد در این دو ایستگاه ظرف 50 سال گذشته تغییری نکرده است. اگر ساخت و سازها بر موضوع سرعت باد تاثیری می‌گذاشت در این اطلاعات باید تغییر معناداری را مشاهده می‌کردیم که چنین نبود.

    وی تاکید کرد: صحبت‌های مطرح شده در حقیقت برداشت غیر کارشناسی در خصوص جلوگیری باد توسط بلندمرتبه سازی بود که بین عموم مردم تسری پیدا کرد و متاسفانه مردم نیز به این موضوع باور پیدا کردند لذا لازم است که در طرح موضوعات در فضای عمومی دقت بیشتری داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار