مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش ۲۰۱۷ اکونومیست از رتبه ۱۴۰ شهر در کیفیت زیست شهری منتشر شد

نمره ناپلئونی تهران در «قابلیت زندگی»

عصر ساختمان- واحد اطلاعات اکونومیست همانند هر سال فهرست بهترین شهرهای جهان را برای زندگی با انتشار گزارش ۲۰۱۷ معرفی کرده است. این فهرست شهرهای جهان را براساس «قابلیت زندگی» رتبه‌بندی کرده و شهرهایی که بهترین و بدترین شرایط زندگی را دارند، معرفی کرده است. واحد اطلاعات اکونومیست از نمره ۱۰۰ به هر شهر نمره‌ای را اختصاص داده و براساس این نمره ۱۴۰ شهر در سراسر جهان را رتبه‌بندی کرده است.

نمره ناپلئونی تهران در «قابلیت زندگی»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، برای محاسبه این نمره 30 شاخص مربوط به ثبات سیاسی (ناآرامی یا عدم آن)، بهداشت و درمان، منابع آموزشی، زیرساخت‌ها و فرهنگ و محیط‌زیست درنظر گرفته شده است. در حقیقت واحد اطلاعات اکونومیست بر اساس این شاخص‌ها این مساله را ارزیابی می‌کند که کدام شهرها بهترین و بدترین شرایط زندگی را برای ساکنانش فراهم می‌کنند. براساس گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، تهران در میان شهرهایی قرار گرفته است که طی پنج سال گذشته بیشترین نرخ بهبود را از نظر «قابلیت زندگی» داشته‌اند. گرچه رتبه پایتخت کشورمان نسبت به گزارش سال 2016 یک پله کاهش یافته و از 126 در سال گذشته میلادی به 127 در سال 2017 رسیده است، اما رتبه اول را در میان شهر‌هایی دارد که طی پنج سال گذشته بیشترین بهبود را داشته‌اند. براساس گزارش قابلیت زندگی 2017 ، تهران از 100، نمره 8/ 50 را کسب کرده و تغییرات پنج‌ ساله شاخص‌های قابلیت زندگی نیم درصد بوده است. پس از تهران، دبی واقع در امارات متحده عربی و آبیجان واقع در ساحل عاج بیشترین بهبود را طی پنج سال گذشته داشته‌اند.

    بهترین‌ها

    ملبورن واقع در استرالیا برای هفتمین سال پیاپی عنوان «قابل زندگی‌ترین شهر» از میان 140 شهر مورد بررسی را کسب کرده است. ملبورن از 100، نمره 5/ 97 را کسب کرده است. این شهر در شاخص ثبات نمره 95، در شاخص بهداشت و درمان نمره 100، در شاخص فرهنگ و محیط‌زیست نمره 1/ 95، در شاخص منابع آموزشی نمره 100 و در شاخص زیرساخت‌ها نمره 100 را به‌دست آورده است. پس از ملبورن، وین در اتریش با کسب نمره 4/ 97 رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. ونکوور واقع در کانادا با کسب نمره 3/ 97 رتبه سوم را به‌دست آورده است. رتبه چهارم نیز متعلق به شهر کانادایی تورنتو است. این شهر نمره 2/ 97 را به‌دست آورده است. کلگری واقع در کانادا و آدلاید واقع در استرالیا نیز با کسب نمره 6/ 96 به‌طور مشترک رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

     

    بدترین‌ها

    شهرهایی که در انتهای فهرست قابلیت زندگی قرار گرفته‌اند، شهرهایی هستند که نمره آنها کمتر از 50 است و اکثر جنبه‌های زندگی در آنها به‌شدت محدود است. براساس گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، گرچه روند کاهشی قابلیت زندگی در دمشق متوقف شده است، اما این شهر همچنان پایین‌ترین نمره را در میان 140 شهر مورد بررسی کسب کرده است. دمشق با کسب نمره 2/ 30 در انتهای فهرست قابلیت زندگی قرار گرفته است. تداوم تهدید گروه‌هایی مانند بوکوحرام موجب بی‌ثباتی در لاگوس، بزرگ‌ترین شهر نیجریه شده است، به همین دلیل این شهر با کسب نمره 36 در رتبه 139 قرار گرفته است. در شرایطی که گروه تروریستی داعش تهدیدی برای ثبات در کل منطقه خاورمیانه و شمال‌آفریقا محسوب می‌شود، افزایش خشونت‌ها در لیبی موجب کاهش شدید قابلیت زندگی در طرابلس شده است. این شهر با کسب نمره 6/ 36 در رتبه 138 قرار گرفته است. داکا، پایتخت بنگلادش با کسب نمره 7/ 38 در رتبه 137 قرار گرفته و پورت‌مورسبی، پایتخت پاپوآ گینه‌نو، با کسب نمره 6/ 39 در رتبه 136 فهرست قابلیت زندگی جای گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار