مدیران خودروعصر اعتبار

میراث به جای مانده «ابتکار» برای «کلانتری» در سازمان محیط زیست

وضعیت بحرانی محیط زیست زمانی برای کارهای تحقیقاتی نمی‌گذارد

عصر ساختمان- یک کارشناس محیط زیست اختصاص بودجه‌های کلان برای پروژه‌های تحقیقاتی در شرایط بحرانی محیط زیست کشور را اشتباه بزرگی دانست که در زمان ابتکار به آن بسیار بها داده شد.

وضعیت بحرانی محیط زیست زمانی برای کارهای تحقیقاتی نمی‌گذارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدعلی الله قلی فعال و کارشناس محیط زیست در خصوص ضعف‌های سازمان محیط زیست و چالش‌هایی  که رئیس جدید این سازمان با آن مواجه خواهد بود گفت: سازمان حفاظت محیط زیست یک ارگان قدیمی و خاص است و باید کاملاً ناظر بوده و کار اجرایی انجام دهد.

    این کارشناس برخورد با مسائل زیست محیطی کشور را نیازمند روحیه هنرمندانه دانست و اظهار داشت: تصمیم‌گیرندگان در چالش‌های محیط زیستی باید با نگاه هنرمندانه به آن بپردازند.

    وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با بدنه منفعل و خموده نیازمند یک دگردیسی است.

    الله قلی استفاده از کارشناسان بازنشسته در این حوزه را به‌عنوان مشاور در زمان صدارت معصومه ابتکار یک اشتباه بزرگ دانست و گفت: این افراد اگر می‌توانستند تأثیری در وضعیت محیط‌ زیست کشور داشته باشند در زمان فعالیت خودشان ایجاد می‌کردند و آزمودن آزموده‌ها از سوی ابتکار خطا بود.

    این فعال محیط زیست معتقد است: این سازمان نیازمند تغییرات بنیادین است و این تغییرت باید از دفاتر آن آغاز شود.

    الله قلی وضعیت محیط زیست کشور را ناامیدکننده عنوان کرد و گفت: سازمان محیط زیست نیازمند افزایش بودجه و بهبود وضعیت معیشتی نیروهای محیط‌بانی‌اش است.

    وی اختصاص بودجه‌های کلان برای پروژه‌های تحقیقاتی در شرایط بحرانی محیط زیست کشور را اشتباه بزرگی دانست که در زمان ابتکار به آن بسیار بها داده شد.

    این کارشناس تصریح کرد: بودجه این سازمان هرچند ناچیز باید وارد عرصه عمل شود، نه شرایط بحرانی محیط زیستی اجازه هزینه کرد بودجه‌ها در بخش تحقیقاتی را می‌دهد و در تعارف سازمان حفاظت محیط زیست آموزش و تحقیقات اولویت دارد.

    الله قلی ادامه داد: حفاظت و بهسازی محیط زیست وظیفه اصلی این سازمان تعریف‌شده است و امید است در دوره جدید به این مهم توجه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار