مدیران خودروعصر اعتبار

۳۲ درصد از شهرقم نیازمند بازآفرینی شهری

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، گفت: ۳۲ درصد محدوده سطح شهر قم که ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شهری را در می گیرد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

۳۲ درصد از شهرقم نیازمند بازآفرینی شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، حسن صبوری درسومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان، با بیان اینکه در شهر قم چهار درصد بلند مرتبه سازی وجود دارد، در خصوص وضعیت بافت ناکارآمد شهری و تاریخی افزود: تحقق سیاست های دولت در حمایت و اعطای تسهیلات ارزان قیمت نوسازی بافت فرسوده موجب تسریع در دستیابی به اهداف بازآفرینی شهری خواهد شد.

    وی بر ضرورت تسریع در تخصیص اعتبار کلان شهرهای مذهبی اشاره کرد و گفت: 85 میلیارد ریال ابلاغ برای اجرای پروژه شده و پنج پروژه هم اکنون در مرحله کلنگ زنی است.

    دبیر ستاد بازآفرینی شهری قم، افزود: در یک تعامل بین دستگاه های استان برنامه جامع اقدام مشترک دستگاه های استان در راستای اهداف بازآفرینی پایدار شهری با رویکرد شهری و برنامه ششم توسعه اقتصادی استان تصویب شده که قدم بلندی در راستای اهداف بازآفرینی شهری و برنامه مند شدن اهداف مورد نظر محسوب می گردد.
    صبوری ادامه داد: دو سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) وابسته به شهرداری قم و شرکت عمران معصومیه، گواهینامه کارگزاری خود را برای انجام فعالیت های مربوط به حوزه عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم، دریافت کردند.

    همچنین مدیرکل دبیرخانه بازآفرینی پایدار شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز در این جلسه در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک استان قم ضمن تأکید بر ورود مسائل اجتماعی، فرهنگی و خیرین و سازمان های مردم نهاد در برنامه گفت: از نگاه کالبدی محور در برنامه جامع اقدام مشترک پرهیز شود.

    مصطفایی اشاره کرد: در برنامه جامع اقدام مشترک، برنامه سایر شهرهای استان نیز لحاظ شود.

    وی ضمن اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال بر توجه به مسکن و مباحث نظام مهندسی در بافت ناکارآمد تأکید کرد.
    در پایان جلسه مشاورین طراحی شهری شهرداری قم ضمن اشاره به اقدامات انجام شده، پیشنهاد خود را در مورد بازآفرینی دو محله دروازه ری و بازار قم تشریح کردند که مورد نقد و بررسی اعضای جلسه قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو