مدیران خودروعصر اعتبار

پیمانکاران مسکن مهر هسا پای میز مذاکره

عصر ساختمان:بخش‌هایی از عملیات ساخت مسکن مهر در کشور به قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا (هسا) واگذار شده که بنا به گفته‌ی مدیرعامل شهرهای جدید، هسا این پروژه‌ها را به پیمانکاران دست دوم واگذار کرده و تا ۱۲ درصد از صورت وضعیت‌ها را از آنها کم می‌کند که همین مساله انگیزه و توان را از مجریان دست دوم برای تکمیل پروژه ها سلب کرده است.

پیمانکاران مسکن مهر هسا پای میز مذاکره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، آن‌طور که در نامه مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به وزیر راه و شهرسازی آمده، قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیاء(هسا) پروژه‌ها را به سازندگان دیگر در قالب قرارداد دست دوم واگذار کرده است و جهت مدیریت پروژه‌ها درصدی را از صورت وضعیت و کارکرد سازندگان کم می‌نماید، این درصد در مواردی طبق اعلام مجریان پروژه‌های هسا تا 12 درصد کارکرد‌ها نیز می‌رسد که با توجه به قیمت ناچیز پروژه‌های مسکن مهر مبلغ بالایی است و انگیزه و توان را از مجریان جهت تکمیل پروژه‌ها گرفته است.

    36 هزار و 603 واحد از مجموع 50 هزار واحد مسکن مهر "هسا" باقی مانده که بنا بر گزارش‌ها پیشرفت آنها بیش از 70 درصد نیست و عملیات اجرایی نیز به کندی پیش می‌رود.

    در این خصوص مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص مشکلات اخیر پروژه‌های مسکن مهر «هسا» اعلام کرد: برای رفع مشکلات به طور مستقیم با پیمانکاران مذاکره کرده و موارد را پیگیری خواهیم کرد.

    محسن نریمان افزود: بخشی از عملیات ساخت این واحدها از سوی این شرکت به پیمانکاران دست دوم واگذار شده بود که در نهایت مشکلاتی را برای ما به وجود آورد، ما برای رفع این موارد خواستار راهکاری از سوی وزیر راه و شهرسازی شدیم که به گفته ایشان احتیاجی به برگزاری جلسه با وزیر دفاع نبوده و در صورت نیاز بهتر است که با خود پیمانکاران به صورت مستقیم مذاکره شده و مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

    وی همچنین افزود: به دنبال این مطلب «هسا» نیز با این راهکار موافقت کرد که هم‌اکنون نیز با هدف تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌های مسکن مهر کشور در حال برگزاری جلسات و پیگیری موضوع هستیم.

    بنابراین گزارش، تعداد 9 هزار و 996 واحد مسکن مهر "هسا" در شهر جدید پرند قرار دارد که پیشرفت فیزیکی کل این واحدها حدود 60 درصد اعلام شده است. عمده مشکل شرکت "هسا" عدم تکمیل آورده متقاضیان و وجود 1600 واحد بدون متقاضی است که بانک مسکن از پرداخت تسهیلات تکمیلی به این‌گونه واحدها خودداری می‌کند.

    غراوی عضو هیات مدیره عمران شهرهای جدید برای رفع مشکل اول از متقاضیان درخواست کرده تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

    اما تکلیف واحدهای بدون متقاضی شاید با نسخه وزارت راه و شهرسازی روشن شود. آن‌طور که اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفته80 هزار واحد مسکن مهر با نبود متقاضی مواجه هستند. بدین ترتیب اختصاص تسهیلات به این مساکن منطقی به نظر نمی‌رسد. لذا از سوی وزارتخانه راهکارهایی برای رفع مشکل این واحدها پیشنهاد شده که فروش زمین به سازنده و واگذاری آن در چارچوب قوانین دولتی یا تسویه حساب با بانک و خرید اعیانی‌های احداث شده و همچنین تعدیل شرایط متقاضیان جهت واگذاری از جمله آنها به شمار می‌رود.

    بدین ترتیب باید منتظر نتیجه‌ی جلسات شرکت عمران شهرهای جدید و پیمانکاران دست دوم ماند تا شاید این پروژه از بلاتکلیفی خارج شود و ناهمواری‌های مسیر ساخت و ساز آن برداشته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی