مدیران خودروعصر اعتبار

یکشنبه ۲۲ مرداد;

قیمت روز آهن‌آلات ساختمانی در تهران

عصر ساختمان- از آغاز سال ۹۶ تا کنون، در حالت کلی می توان گفت که بازار آهن تهران همواره روند صعودی قیمت داشته است.

قیمت روز آهن‌آلات ساختمانی در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایران جیب، هر چند که در بعضی روزها شاهد ثبات قیمت ها بوده ایم اما این ثبات قیمت ها بصورت مقطعی بوده است. همچنین گفتنی است تعداد روز هایی که در بازار اهن قیمت ها ثابت بوده اند انقدر زیاد نیست که بتوان اظهار کرد در بازار اهن تهران در یک بازه زمانی مشخص ما ثبات قیمت ها را داشتیم.

    در سال گذشته، علی الخصوص از پاییز تا آخر زمستان قیمت ها در بازار آهن ثابت بود. البته شاید در بعضی روز ها کمی افزایش می یافت اما همان افزایش قیمت ها بسیار ناچیز بود و در روند بازار تاثیری نداشت.

    طبق گزارشات و برسی ها، از آغاز سال جاری قیمت آهن آلات دچار روند افزایشی شد که همچنان تا امروز وجود دارد. در ابتدای زمانی که قیمت ها بالا رفت، یک حرکت مثبت برای بازار اهن بود. زیرا بعد از ماه ها سکون و بی تحرکی بازار، بالاخره بازار جانی تازه گرفت و میزان تقاضا افزایش یافت. زیرا خریداران اقدام به خرید می کردند و فروشندگان آهن آلات نیز به راحتی محصولات خود را به فروش می رساند و از افزایش قیمت ها راضی بودند! به عبارت دیگر، افزایش قیمت ها با افزایش معاملات همراه شد. اما بعد از مدتی، روند صعودی قیمت ها تا جایی پیش رفت که گویا بازار آهن فلج شد. بدین ترتیب که بالا بودن قیمت ها قدرت خرید مردم را تا حد زیادی کاهش داد و به فروشندگان نیز مجال فروش نداد و در نهایت باعث بسته شدن معاملات شد.

    اکثر فعالان بازار تمایل زیادی دارند تا اعلام کنند که افزایش قیمت ها بصورت مقطعی می باشد و چیزی جز یک جو ناپایدار در بازار بیش نیست؛ اما با برسی آمار ها - نمودار ها - تعداد معاملات - شیب قیمت ها - ظرفیت تولیدی کارخانه ها - قیمت های اعلامی از سوی کارخانه ها و عرضه کنندگان می توان نتیجه گرفت که افزایش قیمت در بازار آهن مقطعی نبوده است؛ زیرا نمی توان شیب قیمت ها را که 5 ماه متوالی صعودی بوده است را تنها افزایش قیمت مقطعی دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی