مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۱۶)

اشتغالزایی برای ۶ نفر با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن

عصر ساختمان- کارشناسان اقتصادی برآورد می کنند توان بالای اشتغال زایی در حوزه ساخت و ساز به گونه ای است که به ازای هر صد میلیون تومان سرمایه گذاری در این حوزه سه تا چهار شغل به صورت مستقیم و یک تا دو شغل به صورت غیر مستقیم در کشور ایجاد می شود.

اشتغالزایی برای ۶ نفر با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، روز اول نمایشگاه صنعت و ساختمان  با حدود 30 هزار بازدیدکننده به پایان رسید، در این نمایشگاه 1200 شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند. بسیاری از این شرکت ها از این فرصت برای توسعه کسب و کار خود بهره می برند. چیزی که در این نمایشگاه به چشم می خورد خودنمایی شرکت های ایرانی است که می خواهند توانمندی خود را به رخ کشورهای خارجی بکشند و تلاش می کنند در میان فت و آمد بازدید کنندگان جای خود را باز کنند.  یکی از غرفه داران که در زمینه درزهای انبساط و انقطاع فعالیت دارد درباره نمایشگاه می گوید: شرکت های خارجی زیادی امسال از نمایشگاه بازدید کرده اند، ما در غرفه شرکت های ترکیه ای و چینی هستیم اما با توجه به اینکه بر اساس آیین نامه های داخلی فعالیت داریم تولیدمان با شرایط کشور سازگار است و مشکلی نداریم.

    وی ادامه داد: محصولاتی که تولید می کنیم بسیار با کیفیت است امیدواریم بازدیدکنندگان و آن دسته از کسانی که در این صنعت فعالیت دارند با گزینش صحیح در اولویت اول خود از کالای ایرانی استقبال کنند.

    *ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان

    حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه یکی دیگر از مزیت های نمایشگاه است. مدیر یکی از غرفه های دانش بنیان بیان می کند:محصولاتی که تولید می کنیم از نظرقیمت وهزینه قابل رقابت با کشورهای توسعه یافته است. فعالیت شرکت ما در زمینه ایمن سازی ساکنان ساختمان در برار امواج الکترو مغناطیس است. در زمینه علمی توانایی بالایی داریم اما مشکل اینجاست که به دلیل عدم حمایت این فناوری هنوز موفق نشده ایم که محصول نهایی و تجاری سازی تبدیل کنیم. ضرورت دارد از شرکت های دانش بنیان حمایت بیشتری شود.

    * خارجی ها به دنبال کیفیت هستند

    یکی از غرفه ها درباره با تأکید بر اینکه خارجی هایی که از نمایشگاه بازدید می کنند تشنه محصولات ایرانی هستند افزود:بخش زیادی از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنیم که آنها به دنبال کیفیت محصولات خود هستند. نمایشگاه صنعت و ساختمان ویترین توانمندی این صنعت است. بخشی از فعالیت ما در زمینه واردات پروفایل از کشور ترکیه است افزود: متأسفانه برجام هیج تأثیری بر رونق کسب و کار نداشته است .با توجه به اینکه در کشور شرکت هایی بدون دارا بودن نشان استاندارد و با پروفایل های ضایعاتی فعالیت می کنند که متأسفانه اقدامی برای جلوگیری از فعالیت این شرکت ها نمی شود.

     مسکن جزو آن دسته از کالاهایی است که غیر قابل واردات است و تنها راه حل مرتفع شدن مشکل آن تولید و ساخت هرچه بیشتر مسکن در کشور است . بروز بیکاری و فقدان شغل در میان جمعیت فعال کشور یکی از معضلات و مشکلات در سطح کشور بوده است.

    کارشناسان اقتصادی برآورد می کنند توان بالای اشتغال زایی در حوزه ساخت و ساز به گونه ای است که به ازای هر صد میلیون تومان افزایش سرمایه گذاری در این حوزه سه تا چهار شغل به صورت مستقیم و یک تا دو شغل به صورت غیر مستقیم در کشور ایجاد می شود . توان اشتغالزایی بالا یکی از مهمترین ویژگی های بخش ساختمان است به طوری که از منظر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بخش ساختمان مسکونی در بین 46 بخش جایگاه یازدهم و سایر ساختمان ها نیز رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده اند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی