مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۱۴)

توسعه صنعت ساختمان نیازمند توجه به آموزش و تجارب جهانی

عصر ساختمان- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعتقاد به اینکه ایجاد هر توسعه‌ای در کشور از مسیر صنعت ساختمان آغاز می‌شود، گفت: قطعا هر توسعه‌ای در کشور از مسیر صنعت ساختمان آغاز می‌شود و اگر طرح‌های عمرانی توسعه پیدا کند قطعاً بخش‌های اقتصادی به حرکت درآمده و این توسعه نیازمند توجه به آموزش و استفاده از تجارب کشورهای موفق است.

توسعه صنعت ساختمان نیازمند توجه به آموزش و تجارب جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صما، علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان بابیان مطلب فوق  افزود: دولت دوازدهم نیز به دنبال ایجاد و احیای اشتغال در کشور است، به هر حال برای توسعه اشتغال باید توجه شایانی به مسئله نیاز بازار کار و آموش توجه داشت.

    وی با بیان اینکه نیازهای بازار کار باید با آموزش منطبق شود تاکید کرد: در بحش آموزش نیازمند سیاست گذاری های دقیق هستیم . به هر حال باید برای متناسب سازی فارغ التحصیلان با رشته های شغلی مداخله جدی در حوزه ایجاد اشتغال داشته باشیم .

    ربیعی با بیان اینکه حوزه آموزش ارتباط محکمی با ایجاد اشتغال دارد گفت: ایجاد اشتغال در سال 96 و حتی سال های آتی نیازمند حضور جدی حوزه آموزش است و باید بازار کار و نیازهای آن باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

    این مقام مسئول افزود: هم اکنون دنیا آموزش های خود را منطبق با نیازهای بازار کار خود هماهنگ کرده است بنابراین می توانیم در دانشگاه ها نیازهای بازار کار را پیش بینی کنیم. دروس کارورزی از جمله واحدهای درسی است که دانشجویان را برای حضور در بازار کار آماده می کند.

    وی با اشاره به پیش بینی ورود 120 هزار نفر به طرح کارورزی در برنامه ششم گفت: بسیاری از دانشجویان که در طرح کارورزی شرکت می کنند پس از پایان دوره در بنگاهی که طرح خود را گذرانده اند به کارگرفته می شوند. همچنین مشوق های کارفرمایی برای به کارگیری کارورزان در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه نظام تعیین صلاحیت حرفه ای را به طور جدی پیگیری می کنیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان در خصوص توجه به تعاونی ها گفت: دور دوم آغاز به کار دولت آقای روحانی بر روی تعاونی‌های روستایی متمرکز خواهد بود،یکی از سرفصل‌های مهم اشتغال در صنایع خرد و کوچک است که منجر به اشتغالزایی می‌شود.

    وی افزود: در این دوره، تعاونی‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند، نقش جدی ایفا خواهد کرد و گسترش تعاونی‌ها در بدنه اقتصاد، یکی دیگر از این اهداف مهم است.

    ربیعی با اشاره به اینکه هزار روستا با توجه به مزیت آن برای توسعه تعاونی ها مدنظر قرار گرفته است، گفت: مطالعات بسیاری در زمینه رشد تعاونی‌ها صورت پذیرفته و در این زمینه معتقدیم که افزایش مشارکت مردمی از طریق تعاونی‌ها میسر خواهد شد.

    ربیعی خاطرنشان کرد: قطعاً هر نوع توسعه‌ای از مسیر بخش مسکن و ساخت و ساز آغاز می‌شود و اگر طرح‌های عمرانی توسعه پیدا کند قطعاً بخش‌های اقتصادی به حرکت درخواهند آمد.و این توسعه نیازمند توجه به آموزش و استفاده از تجارب کشور های موفق است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو