مدیران خودروعصر اعتبار

معاون‌عمرانی استانداری خراسان‌رضوی خبر داد:

شناسایی ساختمان‌های بلندمرتبه پرخطر پیرامون حرم مطهر رضوی

عصر ساختمان- معاون عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با اعلام تشکیل کمیته شناسایی و بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه و عمومی پرخطر، پیرامون حرم مطهر رضوی، گفت: کمیته برای اجرای اصول فنی ساختمان استحکامات لازم و سایر اقداماتی که در ارتباط با امنیت وکارآیی قابل اتکا موردنیاز هست را مورد بررسی قرار خواهند داد.

شناسایی ساختمان‌های بلندمرتبه پرخطر پیرامون حرم مطهر رضوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  محمد مقدوری معاون‌عمرانی استانداری خراسان‌رضوی  درباره آخرین وضعیت شناسایی ساختمان‌های پرخطر پیرامون حرم مطهر رضوی نکاتی را ارایه کرد و گفت:  تصمیمی گرفته شده مبنی بر اینکه در خصوص ساختمان‌های پرخطر بررسی جامع و کاملی توسط دستگاه‌های مربوطه همچون سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی و همچنین شهرداری صورت بگیرد.

    معاون عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جلسه‌ای به صورت مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان در مورد شناسایی ساختمان‌های پرخطر پیرامون حرم مطهر رضوی انجام شده است، افزود: شناسایی ساختمان‌های پرخطر مشمول آن دسته از ساختمان‌هایی است که از نظر قانون نظام‌مهندسی ساختمان جزو ساختمان‌های گروه دال (بالای 5 هزار متر و 11 طبقه) محسوب می‌شوند و عموما شامل ساختمانی‌های عمومی مهمی است که مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد که بخش عمده‌ای از آنها بلندمرتبه‌هایی را که پیرامون حرم‌مطهر رضوی ساخته شده‌اند یا در حال ساخت هستند شامل می‌شود.

    مقدوری تصریح کرد: علی الاصول این کمیته برای اجرای اصول فنی ساختمان استحکامات لازم و سایر اقداماتی که در ارتباط با امنیت وکارآیی قابل اتکا موردنیاز هست را مورد بررسی قرار خواهند داد.

    وی همچنین با یادآوری این مطلب که شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در دولت یازدهم تلاش‌های قابل‌توجهی برای توقف ساخت و سازهای بلند پیرامون حرم مطهر رضوی انجام داد، گفت: در یک مقطعی از زمان، متاسفانه از آنجاییکه تخلفات صدور پروانه‌های ساختمانی طرح پیرامونی حرم مطهری رضوی زیاد شده بود و به عبارتی خارج از ضوابط و مقررات صدور پروانه‌ها صورت گرفت شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در دولت یازدهم جلوی این اقدامات را گرفت و اعلام کرد اینگونه ساخت و سازها پیرامون حرم مطهر رضوی ممنوعیت دارد.

    مقدوری تاکید کرد: ضوابط ابلاغ شده از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نیز در مورد بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تا حد زیادی موثر واقع شد.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌تر نیز حسین کامران‌دیسفانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در پی آتش‌سوزی هتل روتانای مشهد پیرامون حرم مطهر رضوی ضمن تشریح دلایل آتش سوزی از تشکیل کمیته شناسایی ساختمان‌های پرخطر پیرامون حرم امام رضا (ع) خبر داد و تاکید کرد که گزارش کمیته فوق در سه ماه آتی برای ساختمان‌های گروه دال (بالای 5 هزار متر و 11 طبقه) تهیه می‌شود. بنابر اعلام این مسئول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دلایل آتش سوزی استفاده از مصالح غیراستاندارد در نمای ساختمان و نبود ناظر مقیم بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی