مدیران خودروعصر اعتبار

ایجاد سایت مفاخر در موزه روستایی گیلان

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد: سایت مفاخر و مشاهیر در موزه منطقه‌ای روستایی گیلان ایجاد می‌شود.

ایجاد سایت مفاخر در موزه روستایی گیلان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، رضا علیزاده با بیان این‌که 30 سردیس از مشاهیر بزرگ استان گیلان قرار است در سایت مفاخر و مشاهیر در موزه منطقه‌ای روستایی گیلان قرار داده شود، افزود: براساس پیش‌بینی‌ها سایت مشاهیر و مفاخر گیلان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

    او ایجاد این سایت موزه را با رویکرد میراث ناملموس در استان گیلان دانست و ادامه داد: کتابخانه‌ای مجازی نیز برای انتقال اطلاعات گردشگرانی که از این مجموعه بازدید می‌کنند، در این سایت ایجاد می‌شود. در واقع در شرایط نهائی تکمیل این فضاها هستیم.

    وی همچنین درباره‌ی پروژه‌های در دست مرمت در استان گیلان بیان کرد: کار مرمت بناهای تاریخی استان گیلان براساس اعتبارات سال 1395 مانند حمام کسری، پل خشتی لنگرود، مسجد اکبریه، موزه چای و بقعه پیرعلی در لاهیجان، مدرسه فروغ و موزه رشت و هتل ایران با پیشرفت فیزیکی خوبی در دست انجام است.

    علیزاده، ادامه روند مرمت بناهای تاریخی استان گیلان را مورد انتظار افکار عمومی و یکی از دغدغه‌های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان دانست و گفت: امیدواریم با همین روند و با اعتبار سال 96 بتوانیم سایر بناها در استان را مرمت و احیا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی