مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران پردیس:

اضافه پرداخت متقاضیان مسکن مهر به حساب آنها واریز می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران پردیس از بازپرداخت اضافه واریزی متقاضیان مسکن مهر پردیس خبر داد و با اشاره به دستگیری برخی افراد به جرم اخاذی میلیاردی از متقاضیان گفت: برخی پیمانکاران مسکن مهر برای متقاضیان کیسه دوخته‌اند.

اضافه پرداخت متقاضیان مسکن مهر به حساب آنها واریز می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سعید غفوری در نشست خبری با بیان این‌که وضعیت 14 ماه پیش مسکن مهر پردیس با امروز بسیار متفاوت است، اظهار کرد: هم‌اکنون 11 پیمانکار فاز 8 پروژه‌ها را به مرحله افتتاح رسانده‌اند و 10 پیمانکار دیگر نیز حدود 2000 واحد این فاز را تا 10 روز آینده آماده افتتاح می‌کنند.

    وی بیان کرد: به بانک تعهد داده‌ایم که پایان کار واحدها را اخذ می‌کنیم و بانک مسکن در قبال این تعهد با دریافت سفته روند فروش اقساطی واحدها را باید انجام دهد.

    وی با بیان این‌که دیگر توپ در زمین شرکت عمران پردیس نیست، تصریح کرد: حدود 5 پروژه از حدود 60 پروژه فاز 8 مشکل دار است، خیلی از وضعیت موجود راضی نیستیم و با این حال 50 درصد این واحدها تا پایان سال به اتمام می‌رسد و باقیمانده نیز به سال آینده موکول می‌شود.

    *دریافت مبالغ اضافه از متقاضیان فاز 3 پردیس

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس با طرح این پرسش که چرا باید بگوییم سال آینده، گفت: برخی از کسانیکه در حال ساخت مسکن مهر هستند نه سازنده‌اند و نه پیمانکار،  نمی‌دانم روند انتخاب اینها چگونه بوده است.

    غفوری با تاکید بر این‌که در حوزه ساخت هیچ مشکل مالی نداریم و اگر هم مشکلی است در بخش آماده سازی و خدمات زیربنایی است، افزود: آمادگی این را داریم تا شفاف‌سازی در حد بالا را برای دستگاه‌های نظارتی انجام دهیم.

    وی یادآور شد:‌ مبالغ اضافه از متقاضیان فاز 3 دریافت شده و الان هم مطالبه شده‌ است،‌ تصریح کرد: 9 بلوک که حدود 700 واحد است که سازنده آنرا در ازای دریافت پول گرو نگه داشته است و قرار است تا مهرماه امسال طی سه مرحله تحویل شود.

    *روند کُند تکمیل واحدهای فاز 5

    وی با تاکید بر این‌که برخی پیمانکاران مسکن مهر برای متقاضیان کیسه دوخته‌اند،  گفت: در فاز 5 افتتاح‌هایی داشتیم که به لحاظ کیفیت و کمیت از آن راضی نبودیم که بنا بر مصالحی این کار انجام شد.

    وی با بیان این‌که انبوه‌سازان حدود 10 هزار واحد این فاز را در دست ساخت دارند،‌افزود: با وجود تزریق منابع مالی خوب هنوز نتیجه خوبی در این فاز نگرفته‌ایم.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: حدود 650 واحد این فاز در 14 بلوک افتتاح شده که روند تحویل آن در حال انجام است. البته این روند کُند است و مشخص نیست چرا با تزریق خوب منابع مالی روند مذکور مناسب نیست.

    غفوری یادآور شد: برای واحدهای مسکن مهر در بخش شمال صیاد شیرازی روند بدتر است و انبوه‌سازان نتوانسته‌اند روند مطلوب را داشته باشند.

    وی با بیان این‌که با توجه به شرایط موجود تا سال 1400 هم انبوه‌سازان نمی‌توانند آماده‌سازی واحدها را انجام دهند، گفت: یکسال پیش پیشنهاد دادم آمده سازی را به شرکت‌های قدر واگذار کنیم، امروز صبح در تماس تلفنی با روسای این شرکت اخطار دادیم و گفتیم که این مسئله را تعیین تکلیف کنید.

    وی با بیان این‌که نوع قرارداد با انبوه‌سازان به گونه ای است که مراجع بالاتر تصمیم‌گیر در این رابطه اقدام کنند،‌ افزود: در فاز 9 قدیم مسائل پیچیده‌ای دارد، اواخر سال گذشته 200 واحد این فاز تحویل شد.

    *اجرای بد دیوارهای حائل فاز 9 قدیم

    وی با یادآوری این‌که از ابتدای امسال تا الان 6 میلیارد تومان برای دیوار حائل این فاز هزینه شده اما همچنان واحدهای فاز 9 قدیم قابل سکونت نیست، بیان کرد:‌برای قابل سکونت کردن این فاز دو قرارداد 20 میلیارد تومانی و 15 میلیارد تومانی جهت رفع دیوارهای ترانشه در شرف انعقاد است.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان این‌که این واحدها باید در سال 91  همزمان فاز 3 تحویل می‌شد، اظهار کرد:‌  پاشنه دیوارها وحشتناک است و کار مهندسی خوبی انجام نشده است. در صورتیکه مسائل دیوارهای حائل حل شود روند تحویل واحدها از 45 روز آینده آغاز می‌شود.

    غفوری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که با توجه به افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر این شهر شماری از متقاضیان اضافه بر آورده خود واریزی داشته‌اند برای این مسئله چه اقدامی انجام می‌دهید، افزود: برای این کار پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و  در آینده نزدیک هر کسی اضافه واریز داشته به آنها بر گردانده می‌شود.

    وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان "از مردم خواهش می‌کنم واحدهای خود را ارزان نفروشند" گفت: دست‌هایی در کار است که برخی واحدهای متقاضیان مسکن مهر را ارزان بفروشند و به ما دستور دادند که در شبکه‌های اجتماعی گروه‌هایی برای پاسخگویی راه‌اندازی شود که این کار را در تلگرام انجام داده‌ایم.

    وی با بیان این‌که اطلاعاتی از نهادهای امنیتی به ما داده شد که در گروه‌های تلگرامی در حال تحریک مردم و تهدید برخی اعضای هیئت مدیره هستند، گفت: پلیس فتا وارد این ماجرا شد و آقا و خانمی را در یکماه دستگیر کرده‌اند که در بحث دلالی بیش از یک میلیارد تومان از متقاضیان مسکن مهر اخاذی کرده‌اند. تعداد دیگری از افراد نیز که توسط سیستم های امنیتی شناسایی شده‌اند در مسیر برخورد قرار دارند.

    وی با اشاره به این‌که به زودی راه دسترسی تمام فازها به آزادراه و راه‌های اصلی فراهم می‌شود، اظهار کرد:‌ از سوی دیگر به زودی طرح مطالعاتی مترو تهران-پردیس به اتمام می‌رسد و عملیات اجرایی آن نیز در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس همچنین گفت: سازمان امور مالیاتی به طور غیرقانونی حساب خزانه شرکت عمران پردیس را مسدود کرده است،.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی