مدیران خودروعصر اعتبار

رشد قیمت مسکن در کجای تهران بیشتر است؟

عصر ساختمان- آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به طور متوسط چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که با رشد بیش از شش درصدی نسبت به تیرماه سال قبل همراه شده است. در این بین منطقه ۱۲ تهران با رشد ۱۳ درصدی متوسط قیمت هر متر بالاترین حد افزایش قیمت را دارا است.

رشد قیمت مسکن در کجای تهران بیشتر است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارهای منتشره بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در شهر تهران از این حکایت دارد که در تیرماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی حدود 14.5 هزار واحد ثبت شده که نسبت به خردادماه تا 2.5 درصد معاملات کاهش یافته است.

    بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا نشان می‌دهد که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم 46.2 درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند. این تغییر در مقایسه با تیرماه سال قبل 5.8 درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است.

    در مناطق 22 گانه تهران منطقه پنج با 16.5 درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را دارا بوده است. همچنین منطقه چهار با 10.9 و منطقه دو با 9.4 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    در مجموع 73.1 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در تهران مربوط به 10 منطقه شهری و 26.9 درصد باقی مانده به 12 منطقه دیگر اختصاص دارد. اما در رابطه با تغییرات قیمت نیز این آمار بیانگر آن است که متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران حدود 4 میلیون و 600 هزار تومان بوده که نسبت به تیرماه سال گذشته 6.2 درصد افزایش دارد.

    بیشترین رشد متوسط قیمت در تیرماه نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه 12 با حدود 13 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت به منطقه یک با 1.3 درصد تعلق دارد. در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود 9 میلیون و 700 هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با دو میلیون و 270 هزار تومان به منطقه 18 اختصاص دادند.

    همچنین آمارهای بانک مرکزی که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، درباره تحولات اجاره‌بهای مسکن در تیرماه نیز حاکی از آن است که شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران 11 درصد و در کل مناطق شهری تا 9.3 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو