مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن وزیر راه‌ و شهرسازی خبر داد:

ارائه پیشنهاد افزایش ۳ سال در مدت بازپرداخت وام مسکن

عصر ساختمان- معاون مسکن وزیر راه‌ و شهرسازی از ۳ پیشنهاد این وزارتخانه به بانک مرکزی برای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن خبر داد و گفت: پیشنهاد دادیم طول مدت بازپرداخت تسهیلات ۸۰ مییلونی از ۱۲ به ۱۵ سال و نرخ سود آن کاهش یابد.

ارائه پیشنهاد افزایش ۳ سال در مدت بازپرداخت وام مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، حامد مظاهریان در پاسخ به این سوال که پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی درباره کاهش اقساط تسهیلات 80 میلیون تومانی خرید مسکن از صندوق یکم در چه مرحله‌ای است، گفت: یکی از پیشنهادات عمده‌ای که وزارت راه و شهرسازی همواره در مذاکرات خود با بانک مرکزی ارائه می‌کند گسترش بازار رهن و تقویت قدرت خرید، خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی است.

    وی افزود: این پیشنهاد و درخواست در تمام مذاکرات به این شکل است که میزان تسهیلاتی که بانک‌ها برای خرید مسکن ارائه می‌کنند درصد بالاتری از خرید مسکن را پوشش دهد و بازپرداخت اقساط در توان خریداران مسکن باشد.

    مظاهریان تاکید کرد: پس برای پوشش بیشتر و بالا رفتن درصد این پوشش باید میزان وام افزایش یابد؛ چراکه در حال حاضر میزان پوشش وام در شهرهای کوچک برای خرید مسکن 80 درصد و تهران تا 50 درصد است.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مذاکرات با بانک مرکزی بر این موضوع تأکید کرده‌ایم که میزان وام باید افزایش یابد و طول مدت بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال برسد و نرخ سود این تسهیلات که در حال حاضر در بافت فرسوده 8 درصد و در سایر نقاط 9.5 درصد است کاهش یابد.

    وی تصریح کرد: هرچند معتقد هستیم که این سه خواسته ما به توان اعتباری بانک‌ها بستگی دارد و بانک مرکزی نیز به خوبی می‌داند که وزارت راه و شهرسازی طرفدار این موضوع است و از آن حمایت می‌کند.

    مظاهریان ادامه داد: بانک مرکزی با این سه خواسته و پیشنهادات در مذاکرات مخالفتی نداشته است اما به هر حال موافقت با این موضوع نیز به شرایط اعتباری بانک‌ها و رهایی بانک‌ها از دارایی‌های سمی بستگی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو