مدیران خودروعصر اعتبار

عملکرد ۲ساله دولت در طرح مهر

پیشرفت فیزیکی مسکن مهر منفی شد

عصر ساختمان:بررسی آمار شرکت عمران شهرهای جدید از دی ۹۲ تا دی‌ماه ۹۴ نشان می‌دهد مسکن مهر چند شهر جدید کشور نه‌تنها پیشرفتی نداشته بلکه عقبگرد نیز داشته است، مسکن مهر شهرهای هشتگرد، بینالود و شیرین‌شهر به‌طور میانگین حدود ۴.۵ درصد پسرفت فیزیکی داشته‌اند.

پیشرفت فیزیکی مسکن مهر منفی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اواسط دی‌ماه سال 92 بود که محسن نریمان در نخستین نشست خبری خود با شور و هیجانی مثال‌زدنی با انتقاد از درخواست‌های مکرر پیمانکاران مسکن مهر برای افزایش قیمت پروژه‌های این طرح گفته بود: «انبوه‌سازان با چشم باز قراردادها را خواندند و آن را امضا کردند و متعهد هستند که این قراردادها را اجرا کنند. مدت زیادی از امضای این قراردادها نمی‌گذرد. این قراردادها سال گذشته امضا شد در زمانی که دلار به 4هزار تومان تنه زده بود، بنابراین آنها نمی‌توانند بگویند با تورم آن‌چنانی روبه‌رو هستیم چرا که می‌دانستند با تورم‌هایی مواجه خواهند شد. در یک نگاه اصولی و مقرراتی پیمانکاران متعهدند به این قراردادها پایبند بوده و باید پاسخگو باشند، طبق قانون نیز با آنها برخورد خواهد شد».

    در همان روزها بود که شرکت عمران شهرهای جدید جدولی در رابطه با جدیدترین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر 19 شهر جدید کشور را منتشر کرد. بر این اساس بیشترین پیشرفت فیزیکی مربوط به شهرهای پرند با 81.41 درصد، سهند با 89.94 درصد، عالی‌شهر با 91.4 درصد و صدرا با 84.51 درصد بود. همچنین کمترین پیشرفت فیزیکی نیز در اختیار شهرهای امیرکبیر، پردیس و اندیشه به‌ترتیب با 28.41 درصد، 37.88 و 39.99 درصد بود.

    تقریباً در سالروز برگزاری نشست خبری نریمان، پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید منتشر شده که برخی از آمار آن جالب و البته تأمل‌برانگیز است. مطابق این آمار پیشرفت فیزیکی مسکن مهر شهر هشتگرد با تقریباً 52 هزار واحد که زمانی (دی‌ماه دو سال پیش) در رتبه‌های بالای پیشرفت فیزیکی قرار داشت، در دی‌ماه امسال 6.03 درصد پسرفت فیزیکی داشته است.

    در دی‌ماه سال 92 پیشرفت فیزیکی مسکن مهر این شهر 79.71 درصد بود، اما حالا این پیشرفت روند نزولی به خود گرفته به‌طوری که عدد 73.68 درصد در آمار جدید شرکت عمران شهرهای جدید ایران برای واحدهای مسکن مهر این شهر ثبت شده است.

    پیشرفت فیزیکی مسکن مهر شهرهای شیرین‌شهر و بینالود نیز منفی شده است؛ پیشرفت فیزیکی واحدهای شیرین‌شهر در دی‌ماه دو سال پیش 52.57 درصد بود که دی‌ماه امسال به 48.54 درصد کاهش پیدا کرده است.

    پیشرفت فیزیکی مسکن مهر بینالود نیز در دی‌ماه 92 بالغ بر 77.25 درصد بود که هم‌اکنون به 73.62 درصد کاهش یافته است.

    پیشرفت فیزیکی مسکن مهر شهر ایوانکی که مدیریت آن همچنان محل مناقشه است نیز طی دو سال اخیر روی عدد 71.45 ثابت مانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی