مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد:

ضرورت نگاه تخصصی رسانه‌ها به حوزه راه و شهرسازی

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: برای رشد شاخص‌های حوزه راه و شهرسازی استان باید نگاه تخصصی رسانه‌ها به این حوزه افزایش یابد.

ضرورت نگاه تخصصی رسانه‌ها به حوزه راه و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی، در دیدار با اهالی رسانه استان،  با تبریک روز خبرنگار، خبرنگاری را شغل مهمی برشمرد و گفت: این رسالت سنگین در مواقع بحران بیش از پیش ملموس می‌شود.

    وی افزود: توسعه پایدار جامعه و امنیت ملی برای همه افراد جامعه حرف اول را می‌زند از این رو اخبار منتشر شده نیز باید زمینه توسعه پایدار و امنیت ملی را بیش از پیش فراهم کند.

    شارقی تصریح کرد: بنا نیست اخبار سانسور شود اما بیان هر مطلبی به جامعه کمک نمی‌کند و گاهی مسائل خیلی کوچک بزرگ می‌شود و این در عصر انفجار اطلاعات مسائل موجود و امنیت فکری جامعه را مخدوش می‌کند. این هنر خبرنگار است که باید مسائل را با نگاه دقیق، حتی منتقدانه صحیح هنر خبری منعکس کند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بر ضرورت تخصصی شدن فعالیت خبرنگاران حوزه راه و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد و گفت: خبرنگاران باید نسبت به مسائل این حوزه اشرافیت داشته باشند چون اگر خود را به دانش حرفه مرتبط مسلط کنیم جامعه کمتر درگیر تنش‌های روحی و روانی می‌شود. خوب نوشتن به معنای مطلوب نوشتن نیست و ارزش خبر زمانی است که به واقعیت نزدیک‌تر باشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به کثرت و تعدد نشریات در استان مرکزی با تاکید بر اینکه رسانه باید ارزش کار و رسالت خود را به خوبی درک کند، افزود: رسانه در جامعه امروزی نیازمند ارتقای فرهنگی و شناخت نیاز کنونی جامعه در ارائه محتوا به مردم است.

    شارقی، اخلاق را مهمترین اصل در جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: اگر در جامعه محوریت و تمرکز بر روی اخلاق استوار شود حجم وسیعی از مشکلات قابل برطرف شدن است.

    وی عنوان کرد: مجموعه‌های خدمت‌رسان استان مرکزی و دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی استان مرکزی دستاوردهای بسیاری در حوزه اجرایی داشته‌اند به طوری که در مجموعه راه و شهرسازی در چند سال اخیر تلاش ما برای حل مشکلات مردم بوده که همین امر سبب تحقق دستاورد و اجرای پروژه‌های بسیاری بوده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: انعکاس درست، خلاقانه و هنرمندانه رسانه‌ای مهمترین اتنتظاری است که در یک تعامل دوسویه با رسانه‌های استان مرکزی انتظار داریم و امیدواریم این نشست نقطه آغازی براین موضوع باشد.

    شارقی افزود: از این پس نشست‌های دوره‌ای با خبرنگاران و مدیران مسئول را در دستور کار قرار می‌دهیم تا با ارتباط بیشتر برنامه‌ریزی تخصصی را براساس نگاه خود اصحاب رسانه استان انجام دهیم و کار رسانه را از جنس رسانه‌ها پی بگیریم.

    تعامل راه و شهرسازی با رسانه‌ها افزایش می‌یابد

    همچنین مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به ضرورت ارتباط روابط عمومی و رسانه‌ها گفت: صاحبان اندیشه و ایده علوم ارتباطات مهمترین وظیفه یک روابط عمومی پویا و فعال را تلاش برای انتشار فعالیت‌ها و اهداف سازمانی از یک سو و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد سازمان یا مجموعه از دیگر سو برشمرده‌اند.

    افسر عزیزیان افزود: بر این اساس، هر یک از مسئولان روابط عمومی‌ها باید در تعامل و همکاری با رسانه‌های جمعی به اشتراک نظر درباره ارائه و انتقال بخشی از رویدادهای مرکز یا مجموعه کاری خود دست یابند.

    وی تصریح کرد: تلاش متقابل روابط عمومی مجموعه‌ها و سازمان‌های اجرایی در رسانه‌های جمعی علاوه بر تولید اخبار مستند، جریان سازی‌های خبری است.

    مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی  با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه امروزی گفت: امروزه نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا در حال حاضر رسانه‌ها به عنوان یک ابزار و امکان اطلاع‌رسانی محض، کم کم جای خود را به یک ابزار هدایتگر جریانات داده است.

    وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم و در عین حال اصلی روابط عمومی‌ها انعکاس اخبار و رویدادهای سازمانی به مخاطبان از طریق رسانه‌ها ست که به همین دلیل بخش ارتباط با رسانه‌ها از بخش‌های مهم و ضروری مجموعه روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی است که بدون آن روابط عمومی از وظیفه اصلی خود دور خواهد ماند.

    عزیزیان بیان کرد: رابطه دوسویه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها  با یک رویکرد مشترک اطلاع‌رسانی در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم و مخاطبان، همواره نیاز به تعامل و پویایی بیشتر در حوزه‌های اطلاع‌رسانی مشترک دارند، به گونه‌ای که روابط عمومی به عنوان منبع پیام و تأمین کننده اطلاعات برای رسانه‌ها و رسانه‌ها نیز انعکاس‌دهنده حوزه فعالیت و عملکرد اجرایی هستند.

    وی تصریح کرد: بدیهی است درک مشترک انتظارات و محدودیت‌های رسانه‌ها و روابط عمومی از حوزه عملکرد وظایف سازمانی و پذیرش این مهم که رکن اصلی اطلاع‌رسانی و پذیرش آن از سوی مخاطبان در گرو اعتمادسازی است و می‌تواند، در جهت تعمیق مناسبات سالم، سازنده و به دور از مسایل حاشیه‌ای همکاری دامنه‌داری را فراهم کند که ایجاد این بستر و تحقق این امر از وظایف و رسالت‌های خطیر واحد ارتباط با رسانه‌هاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو