مدیران خودروعصر اعتبار

زمان ایده‌آل برای تعویض ملک

عصر ساختمان:بانک مرکزی در آخرین گزارش خود از تحولات بازار مسکن در تحلیلی مبتنی بر شرایط کنونی قیمت‌ها و انتظارات متقاضیان، فرصت کنونی را زمان مناسبی برای خرید مسکن اعلام کرد. بررسی میدانی قیمت‌های پیشنهادی املاک تهران نیز این موضوع را به ویژه برای افرادی که قصد تبدیل به احسن کردن ملک خود را دارند، تایید می‌کند.

زمان ایده‌آل برای تعویض ملک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد» ، ماه سال جاری حاکی از کاهش متوسط قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی حدود 2/ 1درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است. بانک مرکزی با انتشار این آمار این‌گونه تحلیل کرد که در مجموع ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار مسکن طی دو سال اخیر فرصتی مناسب برای ورود خریداران به بازار مسکن فراهم کرده است.


    فعالان بازار مسکن نیز زمان کنونی را فرصت مناسبی برای آن دسته از افرادی که قصد تعویض ملک خود یا به تعبیری دیگر «تبدیل به احسن کردن» خانه خود را دارند معرفی می‌کنند. یکی از مشاوران املاک در منطقه 4 تهران در این‌ باره به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: اگرچه در حال حاضر نسبت به نیمه نخست سال جاری معاملات بیشتری در بازار مسکن انجام می‌شود، اما بازهم رونق معاملاتی شکل نگرفته است. بنابراین در این موقعیت که تعدادی از خریداران و فروشندگان همچنان منتظر هستند، ثبات قیمت مسکن در هر مترمربع، زمان مساعدی را برای متقاضیانی فراهم کرده است که قصد دارند واحد خود را تبدیل به احسن کنند. یکی دیگر از مشاوران املاک در محدوده مرکزی شهر تهران نیز معتقد است که اغلب مالکان یا سازندگانی که برای فروش واحدهای نوساز به بازار مسکن مراجعه می‌کنند پول لازم هستند و به همین خاطر متقاضیان خرید هم‌اکنون از قدرت چانه‌زنی بیشتری نسبت به دیگر ایام سال برخوردارند. به گفته وی، بیشتر متقاضیانی که قصد تبدیل به احسن کردن خانه‌های خود را دارند به دنبال متراژهای بیش از 60 مترمربع هستند. یکی دیگر از مشاوران املاک در غرب تهران نیز عنوان می‌کند: متقاضیانی که قصد تعویض ملک خود را دارند به راحتی می‌توانند هم‌اکنون وارد بازار شوند چراکه از یکسو قدرت لازم را برای خرید بخش‌ عمده‌ای از مساحت آپارتمان جدید از طریق فروش آپارتمان قبلی دارند و از سوی‌دیگر، امکان پرداخت هزینه مابه‌التفاوت مساحت‌اضافه، با توجه به ثبات قیمت‌ها، برایشان فراهم شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو