مدیران خودروعصر اعتبار

واکنش انبوه‌سازان به ادعای معاون آخوندی;

بیراهه نرفته‌ایم

عصر ساختمان- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در واکنش به ادعای معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بیراه رفتن انبوه‌سازان گفت: اگر انبوه‌سازان راه را اشتباه رفته‌اند این مسئله ناشی از سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری غلط مسئولان بوده است.

بیراهه نرفته‌ایم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، فرشید پورحاجت با بیان این‌که تسهیلات 1000 میلیارد تومانی برگرفته از قانون ساماندهی تولید مسکن است، اظهار کرد: بر اساس مجوزی که بانک مرکزی به بانک مسکن داده، این بانک از محل بازگشت وصولی اقساط طرح مسکن مهر برای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تسهیلاتی را به انبوه‌سازان پرداخت می‌کند.

    وی با بیان این‌که تسهیلات از کانال صندوق پس‌انداز یکم پرداخت می‌شود،‌ افزود: در این صندوق‌ها دولت یک کانال دریافت کرده که کسانی که از دولت سوبسید نگرفته‌اند از این محل بتوانند شرایط خرید خانه مسکن با قیمت مناسب برای آنها فراهم شود.

    وی در عین حال با اشاره به این‌که در تعریف جدید، بانک مرکزی اعلام کرده انبوه‌سازان برای دریافت تسهیلات باید در بانک سپرده‌گذاری کنند، تصریح کرد:‌ همکاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها ندارند، چون  هیچ تولیدکننده‌ای حاضر نیست به‌مدت یک سال 40 میلیون تومان پولش را در بانک سپرده‌گذاری کند.

    وی با بیان این‌که "به‌ظن برخی دوستان حدود 2.5 میلیون خانه خالی در کشور داریم"، گفت: بر اساس قانون هر نهاد و هر ارگانی متولی یک قسمت از اقتصاد است، تکلیف وزارت راه و شهرسازی نیز در خصوص بخش مسکن مشخص است. این وزارتخانه مسئول سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تولید مسکن است.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد:‌ اگر به‌ظن دوستان به انحراف رفتیم احتمالاً سیاست و ریل گذاری دولت اشتباه بوده است.

    پورحاجت با تأکید بر این‌که "در رابطه با 2.5 میلیون خانه خالی قبلاً موضع گرفته‌ایم و اعتقاد داریم این تعداد واحد خالی از سکنه وجود دارد که باید آسیب‌شناسی شود"، اظهار کرد:‌ موضوع مهم این است که چرا در این بازه زمانی 1.8 میلیون خانوار به خانوارهای مستأجر اضافه شده است.

    وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد در  یک جای کار در عرضه و تقاضا نظم به هم خورده که 1.8 میلیون نفر مستأجر می‌شوند و در عین حال 2.6 میلیون واحد خالی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو