مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست معاونت گردشگری:

۶۰۰ ماده قانونی گردشگری رونمایی می‌شود

عصر ساختمان- «میرهادی قره‌سید رومیانی» از رونمایی ۶۰۰ ماده قانونی مرتبط با گردشگری خبر داد.

۶۰۰ ماده قانونی گردشگری رونمایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سرپرست معاونت گردشگری با اشاره به مبهم بودن قوانین موجود در گردشگری، اظهار کرد: معضلات گردشگری از نبود قانون در اسناد بالادستی ناشی می‌شود. در حال حاضر 32 آیین‌نامه، بخشنامه و دستورالعمل گردشگری وجود دارد که شفاف نیستند و برای اصلاح آن‌ها گام برداشته شده است.

    وی همچنین درباره‌ی رونمایی از 600 ماده قانون گردشگری اظهار کرد:‌ این ماده‌ها در تعریف تاسیسات گردشگری، گردشگر، حقوق گردشگر، نحوه تعامل با بخش‌خصوصی، نحوه نظارت بر آن‌ها، حقوق بخش خصوصی، نحوه‌ی حمایت از گردشگری در حوزه‌های قضایی و امنیتی و استفاده حداکثر از بخش خصوصی است که در روزهای آینده پس از اصلاح، رونمایی می‌شود. امیدواریم این اقدام دریچه‌ی روشنی برای گردشگری و بخش خصوصی باشد.

    او که در جمع تشکل‌های بخش خصوصی، پس از افتتاح تالار گفت‌وگوی بخش خصوصی گردشگری سخن می‌گفت، افزود: خوشحالم که پرچم این بخش در معاونت گردشگری به اهتزاز درآمده است. این یک پیام دارد، بخش خصوصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را خانه‌ی دوم خود بداند،‌چرا که سیمرغ بلورین گردشگری بدون حضور این بخش بال و پر ندارد و نمی‌تواند اوج بگیرد.

    رومیانی همچنین به برخی نقایص که بخش خصوصی گردشگری در نشست مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری مطرح شد، اشاره کرد و گفت: نکات عجیب و بدیهی اولیه‌ای را به عنوان معضل و گره در تعامل با بخش خصوصی گردشگری می‌شنوم. اگر تاسیسات گردشگری نتوانند از ما (سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) تسهیلات دریافت کنند، نباید منتظر ارتقاء در این حوزه باشیم. باید بدانیم در این سازمان چه حمایت و تسهیلی برای تشکل‌ها داریم.

    وی سپس اظهار کرد: وظیفه‌ای که خانم دکتر احمدی‌پور ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ به عهده من گذاشته یک سیاست را در برمی‌گرفت و آن تغییر فضای سلبی، ممنوع و محدود کننده‌ای بود که در دوره‌ی گذشته، ایجاد شد که البته منظورم دولت قبل نیست.

    سرپرست معاونت گردشگری ادامه داد: باید معاونت گردشگری به عنوان بازوی تسهیل‌گر و حمایت‌کننده مطرح شود و حالت ایجابی داشته باشد. مثلا افزایش اعتبار یک‌ساله برای مجوزهای تاسیسات گردشگری به تغییر رویکرد نیاز دارد و به کارشناسان و بدنه‌ی این معاونت ربطی ندارد. اگر در دنیا تغییری در گردشگری ایجاد شده به واسطه‌ی مدیریت کلان آن بوده است.

    وی با بیان این‌که گردشگری به الزامات و اقدامات اورژانسی نیاز دارد، گفت:‌ خواهش می‌کنم از دغدغه‌هایی که به آیین‌نامه‌ها برمی‌گردد و از آن با عنوان برگ سیاه یاد می‌شود، بگذرید. هم ببخشید و هم این صفحه را ورق بزنید، باید به آینده نگاه کنید. همه کمک کنید تا این چند برگ، پربرکت ورق زده شود.

    رومانی خطاب به بخش خصوصی گفت:‌دست یاری به سمت شما که تجربه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اید، دراز می‌کنم تا چرخ گردشگر را توام با پیشرفت به حرکت درآوریم و در ماه‌های آینده شاهد رشد کیفی و آماری گردشگری باشیم.

    سرپرست معاونت گردشگری بیان کرد: امیدواریم شتابی به گردشگری بدهیم، چرا که دولت از ما به عنوان مجری انتظار دارد در این حوزه روند رو به رشدی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو