مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

طرح جامع مسکن اولویت دولت دوازدهم است

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به بیان برنامه دولت در بخش مسکن پرداخت.

طرح جامع مسکن اولویت دولت دوازدهم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مورد برنامه دولت دوازدهم برای پاسخ به نیاز مسکن، گفت: برنامه این وزارتخانه همان طرح جامع مسکن است که در دولت یازدهم پی‌ریزی شد.

    وی در توضیح این طرح گفت: این طرح در درجه اول پرداخت وام صندوق پس‌انداز یکم به خانه‌اولی‌ها و اقشار کم‌درآمد است.

    مظاهری منظور از خانه‌اولی‌ها را زوج‌های جوانی دانست که دارای شغل هستند و صاحب خانه نیستند و از طریق صندوق پس‌انداز یکم با پس‌اندازی که انجام می‌دهند توانایی آنها برای خرید خانه افزایش پیدا می‌کند.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مورد این‌که سود وام‌های پرداختی زیاد است، گفت: این‌گونه نیست و 8 درصد سود در بافت‌های فرسوده و 9.5 درصد در بقیه بافت‌ها سود تعلق می‌گیرد.

    وی در پاسخ به این سؤال که اگر این طرح متعلق به خانه‌‌اولی‌ها و افراد کم‌درآمد است، اما میزان بازپرداخت آن در توانایی این اقشار نیست، گفت: این‌گونه نیست چرا که بازپرداخت آن در 12 سال و حداکثر ماهیانه 1.5 میلیون در تهران است که این میزان اکنون اجاره‌بهای خانه است.

    مظاهری برنامه دوم جامع مسکن را توجه به بافت‌های فرسوده در شهرها و بخش‌هایی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری لازم در آن صورت نگرفته است، و گفت: چند سالی است که به بافت‌های فرسوده درون شهرها توجه نشده است و برنامه دولت برای توجه به این بخش‌ها را مواردی از قبیل 1.5 درصد کاهش بازپرداخت سود وام مسکن دانست.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی در مورد مسکن اجتماعی که از طرف دولت در مقابل مسکن مهر برای خانه‌دار کردن هر خانوار ایرانی مطرح شده بود، گفت: اجرای این طرح به‌عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و قرار است که در هر سال 100 هزار خانه و در 5 سال 500 هزار خانه برای دو دهک فقیر جامعه ایجاد کند.

    وی در مورد مسکن مهر نیز گفت: اکنون 100هزار مسکن مهر نیمه‌ساخته بیشتر وجود ندارد که این مقدار نیز حدود 70درصدش جلو رفته است و به‌زودی تکمیل می‌شود و اگر مسکن مهر نیز دارای مشکل است در بحث‌های حقوقی و مالکیتی‌ است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی