مدیران خودروعصر اعتبار

داد و ستد ۲۲ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

عصر ساختمان- شاخص بورس امروز (یکشنبه) در سایه رشد معاملات گروه خودرو با ۱۱۸ پله رشد به جایگاه ۸۱ هزار و ۳۸۴ واحدی رسید.

داد و ستد ۲۲ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، در معاملات امروز، شرکت های خودرویی با استقبال سهامداران روبرو شدند به طوری که خپارس (پارس خودرو)، خودرو (ایران خودرو) به همراه نمادهای پارسان (نفت و گاز پارسیان) و شتران (پالایش نفت تهران)، بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.
    اما فولاد (فولاد مبارکه)، پاکشو (گروه صنعتی پاکشو) و اخابر(مخابرات) با بیشترین تاثیر منفی، مانع اوج گیری بیشتر شاخص شدند.
    در معاملات امروز بیش از 596 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 710 میلیارد ریال در 45 هزار و 436 نوبت داد و ستد شد.
    بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 38 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 30 واحد بالا رفته است.
    شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 23 واحد بالا و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 191 واحد رشد کرده است.
    شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، 101 واحد و شاخص بازار دوم بورس 156 واحد افزایش یافت.
    بیشترین ارزش معاملات امروز به گروه خودرو با معامله 101 میلیون سهم به ارزش 140 میلیارد ریال تعلق داشت. گروه فلزات اساسی به ارزش 120 میلیارد ریال و رایانه به ارزش 80 میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.

    ** داد و ستد 22 میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
    نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در نخستین روز معاملاتی هفته جاری دادوستد نزدیک به 160 میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران بود که ارزشی بالغ بر یک هزار و 393 میلیارد ریال را رقم زد.
    شاخص کل فرابورس ایران نیز در معاملات امروز کمتر از یک واحد کاهش یافت و در ارتفاع 930 واحدی ایستاد.
    بیش از 42 هزار اوراق تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش افزون بر 32 میلیارد ریال نیز خرید وفروش شدند که تسه فروردین 96 نیز با دادوستد بیش از 28 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 22 میلیارد ریال به لحاظ حجم و ارزش در صدر تابلو تسهیلات مسکن قرار گرفت

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو