مدیران خودروعصر اعتبار

قدرت خرید متقاضیان؛ مشکل بازار مسکن

نرخ واحدهای ۷۰ متری در برخی محله‌های تهران

عصر ساختمان:مهمترین مشکل بازار مسکن، قدرت خرید متقاضیان است که باوجود افزایش سقف وام‌های مسکن، افزایش نیافته است.

قدرت خرید متقاضیان؛ مشکل بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از مهر، باوجود سیاست‌های دولت در رابطه با افزایش سقف وام‌های مسکن اما هنوز مشکلات بخش مسکن و خانه دار شدن متقاضیان حل نشده و این وام‌ها نتوانسته پاسخگوی نیاز متقاضیان در این بخش باشد به طوری که تعداد زیادی از متقاضیان توانایی پرداخت اقساط وام‌ها و یا پس انداز کافی را برای خرید خانه ندارند، به همین دلیل همچنان نمی‌توان تاثیر افزایش سقف وام‌های بانکی را در بازار مسکن دید.

    در واقع با وجود کاهش قیمت‌ها در دوسال گذشته، بازهم متقاضیان توانایی ورود به این بازار را ندارند و قدرت خرید متقاضیان مسکن همچنان پایین است. البته در پاییز سال گذشته اندکی قیمت‌ها رشد داشت اما بازهم بازار از زمستان سال گذشته با افت قیمت‌ها مواجه شده است که این رویه همچنان ادامه دارد.

    از سوی دیگر، کاهش ساخت وساز مسکن در دو سال گذشته، بازار را با کاهش عرضه مواجه کرده است که در کنار نیاز انباشته مسکن از سال‌های گذشته، زنگ خطری برای تقاضا به شمار می‌رود.

    کارشناسان پیش بینی می‌کنند انباشت تقاضا و افزایش ناگهانی قیمت‌ها، بازار را نسبت به خرید تشنه می‌کند که همین موضوع از مشکلاتی است که بازار مسکن را در آینده نه چندان دور دچار مشکلاتی خواهد کرد؛ مگر اینکه دولت، برنامه خاصی را برای کنترل قیمت‌ها و پاسخگویی به تقاضاها داشته باشد.

    براساس، آمارها، صدور پروانه‌های ساختمانی شهر تهران در تابستان سال 1394، نسبت به فصل گذشته حدود 12.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 21.3 درصد کاهش داشته است و نشان می‌دهد سازندگان تمایلی به حضور در بازار مسکن ندارند؛ برخلاف سال‌های گذشته که ساخت و ساز با شدت بیشتری پیگیری می‌شد و سازندگان در این موضوع با یکدیگر رقابت می‌کردند.

    نرخ واحدهای 70 متری در برخی محله‌های تهران

    براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، واحدی 75 متری در اقدسیه کوی لاله 430 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در شمس آباد آپارتمانی 74 متری و دوخوابه، بازسازی شده با پارکینگ و انباری 320 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    در محدوده پونک فکوری واحدی 72 متری و دوخوابه با عمر 10 ساله و فول امکانات 312 میلیون تومان فروخته می شود و در اوین آپارتمانی 74 متری و دوخوابه و نوساز با پارکینگ و انباری 445 میلیون به فروش می‌رسد.

    همچنین در میدان خراسان واحدی 75 متریطبقه 2 با آسانسور و فول امکانات، نوساز هرمترمربع 2 میلیون و 400 هزار تومان فروخته می‌شود و آپارتمانی 71 متری و دوخوابه با پارکینگ و انباری 235 میلیون تومان به فروش می رسد.

    در پونک 22بهمن، عدل جنوبی آپارتمانی 73 متری و دوخوابه با عمر 10ساله 290 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در هاشمی، شهرری صفائیه آپارتمانی 75متری و دوخوابه با پارکینگ هرمترمربع یک میلیون و 950 هزار تومان به فروش می رسد.

    براین اساس واحدی 75 متری و دوخوابه با امکانات، نوساز در شهرک غرب بلوار دریا 620 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و واحدی 75 متری، دوخوابه و بازسازی شده با عمر 22 ساله 550 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    در نیاوران - ازگل واحدی 75 متری 560 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در  ازگل آپارتمانی 50 متری 320 میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین آپارتمانی 75 متری و دوخوابه در ونک هر متر مربع 7 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و در اشرفی - باهنر واحدی 74 متری و نوساز با امکانات هرمترمربع 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی