مدیران خودروعصر اعتبار

۱۶ هزار میلیارد خرج کجای پلاسکو کرده‌اند؟

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان در پاسخ به اظهاراتی که اخیرا از سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای بازسازی پلاسکو عنوان شده است، تاکید کرد: نمی‌دانم این رقمی که گفته می‌شود به چه شکل هزینه شده اما کاش مسئولانی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند حداقل یک بار در فضای رسانه‌ای کشور گزارش عملکرد دهند که این رقم را در کدام بخش هزینه کرده‌اند؟

۱۶ هزار میلیارد خرج کجای پلاسکو کرده‌اند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مجتبی درودیان اظهار کرد: در مطبوعات شنیدیم که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از چنین سرمایه گذاری یاد کرده اما واقعیت آن است که حتی اگر نیمی از این مبلغ صرف می‌شد اکنون شاید کل پلاسکو بازسازی شده بود و 40  تا 50 هزار نفر از کسبه این پاساژ به کار خود بازمی‌گشتند.

    وی همچنین به بحث وام‌های در نظر گرفته شده برای کسبه پلاسکو اشاره کرد و گفت: تا امروز وامی به کسبه پرداخت نشده و بحث استمهال هم عملیاتی نشده است البته در میان کسبه تنها یک نفر برای دریافت وام بانکی درخواست داده بود که در آن یک مورد هم به دلیل نداشتن ضامن وامی به فرد تعلق نگرفته است.

    درودیان ادامه داد: واقعا دوست داریم افرادی که از حمایت‌های دولتی از کسبه پلاسکو یاد می‌کنند بگویند که کدام یک از این حمایت‌ها به ثمر نشسته و دولت چه حمایتی از این افراد کرده است؟

    رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان ادامه داد: اکنون وضعیت کسبه پلاسکو چه آنهایی که در پاساژ نور ساکن شده اند و چه سایرین وضعیت خوبی نیست و با توجه به رکود حاکم بر بازار و وضعیت فروش واحدها در پاساژ نور بسیاری ناراضی بوده و تولیدکنندگان یکی پس از دیگری کار خود را تعطیل می کنند.

    درودیان همچنین عنوان کرد: اکنون 286 واحد پلاسکو که پس از حادثه سالم مانده‌اند، معتقدند می‌توان پس از مقاوم سازی بار دیگر از این واحدها استفاده کرد اما از سوی بنیاد مستضعفان هنوز چنین اجازه ای به آنها داده نشده و پیگیری وضعیت پلاسکو به شروع فعالیت‌های دور جدید شورای شهر موکول شده است.

    وی ادامه داد: این اتفاق ها  در شرایطی رخ می‌دهد که کسبه پلاسکو مستاصل مانده‌اند و بنا دارند این هفته برای آخرین بار با مسئولان بنیاد مستضعفان جلسه ای برگزار کنند.

    رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان در عین حال اظهار کرد: در کشوری مانند چین این اخبار را می‌شنویم که ساختمان‌های 15 تا 17 طبقه در مدت زمان 20 روز ساخته می‌شوند اما اکنون هفت ماه از حادثه پلاسکو گذشته و هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و همین موضوع و بلاتکلیفی‌های موجود کسبه این ساختمان را عصبی کرده است. از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود کسبه تولیدات خود را با قیمتی به مراتب پایین‌تر از سال قبل به فروش می‌رسانند اما حتی این موضوع هم کمکی نکرده و تنها باعث می‌شود عده ای که به عنوان واسطه کالا را از تولیدکننده به مصرف کننده می‌رساند با سود بیشتری مواجه شوند. بدین ترتیب اکنون تولیدکننده های پلاسکو یکی پس از دیگری در حال نابودی هستند و هیچ کس هم به فکر آنها نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو