مدیران خودروعصر اعتبار

رهن و اجاره آپارتمان‌های نوساز در تهران

عصر ساختمان- اجاره‌بهای پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز در هفته‌های اخیر عموما بین ۱۰ تا ۲۵ درصد گران‌تر از نرخ متعارف اجاره هر منطقه پیشنهاد شده‌اند و همین موضوع سبب شده بازار اجاره واحدهای مسکونی نوساز از رونق چندانی برخوردار نباشد.

رهن و اجاره آپارتمان‌های نوساز در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی فایل‌های عرضه شده در بازار آپارتمان‌های استیجاری نشان می‌دهد همچون بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی که در بخش واحدهای نوساز متلاطم و دچار نوعی آشفتگی در قیمت‌گذاری است، واحدهای نوسازی که برای رهن و اجاره فایل شده‌اند نیز از روند متعارف قیمت‌گذاری در بازار پیروی نمی‌کنند و مالکان این گروه از آپارتمان‌ها به واسطه برخورداری از امتیاز «تازه‌ساز» و بعضا «کلیدنخورده» بودن ملک خود، اغلب خارج از چارچوب قیمتی هر منطقه و بی‌تناسب با آخرین قراردادهای منعقد شده، ارقام بالاتری برای ودیعه و اجاره‌بهای ماهانه پیشنهاد می‌کنند.

     

    به اعتقاد مشاوران املاک، مالکان این آپارتمان‌ها با تصور اینکه در بازار گرم نقل و انتقالات تابستانی می‌توانند انتظارات قیمتی خود را برآورده کنند و با کمی صبر، واحد خود را به بالاترین قیمت ممکن اجاره دهند، روی نرخ‌های سنگین پیشنهادی خود پافشاری می‌کنند. این در حالی است که طی یک ماه و نیم سپری شده از تابستان، بازار آپارتمان‌های استیجاری تازه‌ساز تا حداکثر سه سال، بر خلاف دیگر گروه‌های سنی گرم نشده است. به اعتقاد واسطه‌های ملکی، این مدل قیمت‌گذاری تنها در برخی مناطق لوکس تهران جواب داده چراکه مستاجران در این مناطق عموما به‌دلیلی غیر از ناتوانی از تملک خانه، به سراغ املاک استیجاری می‌روند. آنها اغلب از نقدینگی خود برای فعالیت‌های اقتصادی استفاده می‌کنند و در نتیجه ترجیح می‌دهند منابع مالی خود را به وسیله خرید خانه حبس نکنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی