مدیران خودروعصر اعتبار

تهران رکورددار فرونشست زمین در دنیاست

عصر ساختمان- عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان این‌که تهران رکورددار فرونشست زمین در دنیاست، گفت:‌ فرونشست درحوزه حمل و نقل و سیستم جاده ای نیز وجود دارد و این مشکل به طورحتم معایب و تصادفات بسیاری را برای مردم به وجود می آورد.

تهران رکورددار فرونشست زمین در دنیاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، محمدرضا نجفی با اشاره به اینکه تهران رکوددار فرونشست زمین در کل دنیا است، گفت: فرونشست زمین در اکثر مناطق شهری درحال وقوع است، بنابراین بی توجهی به اتخاذ راهکاری برای جلوگیری از افزایش فرونشست زمین سبب خسارت جانی، مالی و اعتباری فراوانی شده و به طورطبیعی مخاطرات بسیاری را برای مردم به وجود می آورد؛ از این رو توجه به این معضل و رسیدگی همه جانبه و عمیق برای مقابله با آن ضرورتی انکارناپذیر است.

    وی با بیان اینکه موضوع فرونشست تا حدود بسیار زیاد به نحوه عملکرد و برنامه ریزی درحوزه مدیریت شهری ازقبیل مدیریت برمنابع آب های زیرزمینی مرتبط است، افزود: همچنین موضوع مدیریت، حفظ ، نگهداری و توسعه زیرساخت هایی همچون شبکه های آب ، فاضلاب ، پروژه های زیرزمینی مانند تونل و مترو نیز درموضوع فرونشست ها قابل اهمیت است.

    وی با بیان این‌که فرونشست خسارت های اساسی را به زیرساخت های کشور وارد می کند، تصریح کرد: همین موضوع درحوزه حمل و نقل و سیستم جاده ای نیز وجود داشته و این مشکل به طورحتم معایب و تصادفات بسیاری را برای مردم به وجود می آورد، بنابراین مشکلات این چنینی شریان های حیاتی کشور را دچار مشکلات اساسی می کند؛ ضمن اینکه خسارت ها و تخریبی که به واسطه فرونشست ها به شبکه آب زیرزمینی، فاضلاب، گاز ، انتقال و توزیع برق، مخابرات و ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی وارد می شود شاید دربرخی شرایط قابل جبران نباشد.

    وی بیان کرد: مدیریت برمنابع آبی زیرزمینی، مکان یابی مناسب برای احداث زیرساخت های شهری، ابنیه مسکونی و غیرمسکونی درتمامی زمین های سست و برگسل زلزله و مقاوم سازی بناها و تاسیسات موجود باید دردستورکار قرار می گرفت؛ این درحالی است که این اقدامات انجام نشده و درحال حاضر تهران بزرگترین آمار و تجربه فرونشست را درتمامی دنیا دارد، بنابراین باید یک شرایط بحرانی دراین خصوص مدیریت شود.

    عضو مجمع نمایندگان استان تهران به خانه ملت گفت: متاسفانه کارهای بسیاری دراین حوزه نیمه تمام باقی مانده و عقب ماندگی بسیاری وجود دارد، بنابراین برای جلوگیری از خطرهای احتمالی باید مقابله با فرونشست را درکنار زلزله مورد توجه قرار داد، تا بتوان یا به طور کلی این موضوع و خسارت های آن را در زمان وقوع حوادث  مدیریت کرد؛ یا اینکه تبعات، خسارت ها و آسیب های آن را به حداقل رساند.

    فروردین سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی درباره فرونشست زمین در تهران گفته بود:‌ تنها در جنوب غربی تهران نشست زمین داریم، این نشست زمین نیز مربوط به 20 سال اخیر است و موضوع تازه‌ای نیست.

    حناچی درباره نشست روزانه یک میلی‌متری زمین در تهران اظهار کرد: مؤسساتی مانند ژئوفیزیک باید دراین‌باره اظهارنظر کنند و با این حال نشست زمین در کل تهران نداریم و تنها در یکی از مناطق پایتخت آن هم نه در حد یک میلی‌متر نشست داریم.

    وی ادامه داد: فقط در جنوب غربی تهران مسئله نشست زمین روی داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو